tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 ر

د

 

 
 

ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:,ساعت 15:30 توسط zarirazmekar| |

آرایش و زیبائی | 8 راه برای ماندگاری آرایش روی پوستهای خشک

8راه برای ماندگاری آرایش روی پوستهای خشک

ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,ساعت 12:7 توسط zarirazmekar| |


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,ساعت 12:3 توسط zarirazmekar| |

486d2  imodel 136 مدل های بسیار شیک لباس عروس اروپایی ۲۰۱۴

مدل لباس مجلسی و لباس عروس2014

ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,ساعت 11:31 توسط zarirazmekar| |


چرا زنهای فرانسوی لاغرترین زنها هستند ؟




 برخلاف‌ تصور عامه‌ در مورد غذاهای‌ لذیذ و خوشگذرانی‌ بیش‌ از حد ملت‌ فرانسه‌، این‌ تحقیق‌ نشان‌ داد که‌ در واقع‌ فرانسوی‌ها اگر چه‌ در طول‌ روز چندین‌ نوبت‌ غذا می‌خورند اما نوع‌ خوردنشان‌ اصولی‌تر و حساب‌ شده‌تر از بسیاری‌ از ملت‌هاست‌. فرنی‌ و پودینگ‌ سیب‌ زمینی‌ و حتی‌ نوشیدنی‌های‌ معروف‌ فرانسوی‌ پای‌ ثابت‌ میز غذا هستند اما با اندازه‌های‌ کوچک‌.

در پاریس‌ هنوز ظرف‌ بزرگ‌ یا لیوان‌ بزرگ‌ نوشابه‌ باب‌ نشده‌ و مردم‌ به‌ ظروف‌ کوچک‌ عادت‌ دارند.

اگر در دل‌ پاریس‌ یک‌ روز ناهارتان‌ را در رستوران‌ نزدیک‌ اداره‌های‌ دولتی‌ بخورید و حین‌ خوردن‌ به‌ میزهای‌ اطراف‌ نگاهی‌ بیندازید، معمولا کارمندانی‌ را می‌بینید که‌ وقت‌ غذا از اداره‌ بیرون‌ آمده‌اند و غذای‌ ساده‌یی‌ را سفارش‌ داده‌اند. همکاران‌ در کنار هم‌ غذا می‌خورند اما در مورد کار صحبت‌ نمی‌کنند؛ برعکس‌، همه‌ حرف‌هایشان‌ در مورد غذاست‌. آنها می‌دانند چه‌ می‌خورند. نخود و لوبیا سبز را با اشتها می‌بلعند و هویج‌ و قارچ‌ پخته‌ را عاشقانه‌ با چنگال‌ نصف‌ کرده‌ و می‌خورند.

اما امریکایی‌ها در مهد مک‌ دونالد، چه‌ می‌کنند؟ مقابل‌ مغازه‌های‌ فست‌ فود می‌ایستند و تند تند در حالی‌ که‌ در مورد آخرین‌ تغییرات‌ اداره‌ غر می‌زنند، کوکا را روی‌ ساندویچ‌ چرب‌ و پر از پنیر می‌بلعند و چند سیب‌ زمینی‌ سرخ‌ کرده‌ را بالا می‌اندازند و با حرص‌ یک‌ چیزبرگر دیگر سفارش‌ می‌دهند.

زنان‌ پاریس‌ که‌ با قهوه‌ غلیظ‌ روزگار می‌گذرانند همچنان‌ لاغرترین‌ زنان‌ اروپا محسوب‌ می‌شوند. با وجود اینکه‌ آنها با این‌ لقب‌، در کشور سیب‌ زمینی‌ سرخ‌ شده‌، کنسروهای‌ غذا و انواع‌ پنیرها زندگی‌ می‌کنند، پیش‌بینی‌ می‌شود تا سال‌ ۲۰۲۰ نسل‌ جدید فرانسه‌ دیگرمثل‌ گذشته‌ به‌ اصول‌ غذا خوردن‌ پایبند نباشد.

در حال‌ حاضر بسیاری‌ از مدارس‌ با نوع‌ غذا خوردن‌ و انتخاب‌ غذای‌ نوجوانان‌، مشکل‌ پیدا کرده‌اند. نوجوانان‌ این‌ روزها همان‌ ساندویچ‌های‌ سریع‌ را به‌ ۲۵ دقیقه‌ نشستن‌ در رستوران‌ها ترجیح‌ می‌دهند و آرام‌ آرام‌ از فهرست‌ غذاهای‌ سالم‌ و پر از سبزیجات‌ فاصله‌ می‌گیرند. حوصله‌ نوجوانان‌ پاریسی‌ مثل‌ مادرانشان‌ نیست‌. تصمیم‌ آنها در نوع‌ غذا خوردن‌ آنقدر تغییر کرده‌ که‌ همان‌ محققان‌ اعلام‌ کرده‌اند تا چند سال‌ آینده‌ آمار لاغری‌ از شهر پاریس‌ هم‌ رخت‌ خواهد بست‌

نوشته شده در سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:,ساعت 12:10 توسط zarirazmekar| |

پاک سازی پوست


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,ساعت 23:44 توسط zarirazmekar| |

نکاتی مهم در انتخاب رنگ سایه مناسب چشم که نمی دانستید
 


رنگ سایه مناسب چشم,انتخاب رنگ سایه,آرایش لایت


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,ساعت 23:55 توسط zarirazmekar| |

آموزش ماسک های زیبایی برای عید نوروزآموزش ماسک زیبایی برای عید نوروز


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,ساعت 23:44 توسط zarirazmekar| |

مانتوهاي برند poosh با طعم بي حجابي


من نمیگم شما بگید خدایی  میشه این دخترای  عجق وجق اهل زندگی باشن


 

مدل مانتو

فرناز عبدلی طراح لباس برند «پوش» در ایران به دویچه وله می‌گوید ویژگی لباس‌های زنانه بهارانه سال ۹۲ خصوصیت کاربردی آنهاست. او می‌گوید: «من خودم به عنوان یک دختر جوان ایرانی که در این جامعه با محدودیت‌های خیلی زیادی زندگی می‌کنم، اصلی‌ترین معیارهایم برای شروع کار این بود که لباس‌هایی طراحی کنم که در عین کاربردی بودن، زیبا باشند. مبنای کارمان طراحی لباس‌هایی بود که در خیابان قابل پوشیدن باشند.»اما به نظر مي رسد اين مانتو ها براي ترويج بي حجابي يا بد حجابي طراحي ش

مدل مانتو

ده اند


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,ساعت 13:16 توسط zarirazmekar| |

رنگ پوستی که مدتی است کدر شده، چطور شفاف و روشن می شود؟

poost[WwW.Kamyab.IR]

کدر شدن پوست صورت آن هم پوستی که قبلا شفاف و روشن بوده به دلایل زیادی مثل قرارگرفتن زیاد در زیر نور آفتاب آن هم بدون استفاده از ضد آفتاب مخصوص نوع پوست و یا جا به جایی منطقه ای و مکانی از نظر نوع آب وهوا، داشتن تغذیه ای ثابت از نوع مواد غذایی گرم وتند و ادویه دار بدون مصرف مواد خنثی کننده از قبیل میوه ها و سبزیجات و مهمتر از همه استعمال دخانیات بستگی داشته که با توجه به رفع هر کدام از این مشکلات می توان برای برطرف کردن آن هفته ای دو باراز روشور یا سفیداب بر روی پوست کاملا مرطوب در حمام و همچنین از ماسکهایی نظیر سفیده ی تخم مرغ یا نشاسته و یا عسل که حالت چسبندگی زیادی دارند و مثل یک لایه بردار طبیعی تمام جرمهای کثیف روی پوست راگرفته و پوست را تمیز می کنند استفاده نمایید.همینطور برای این منظور صابونهای لایه بردار همراه با اسفنجهای مخصوص وجود دارند که استفاده ی از آنها به شفافیت پوست بسیار کمک می کند که بهتر است طبق نظر پزشک متخصص و در کنار کرمهای روشن کننده مصرف شود تا شما را به نتیجه ی مطلوب برساند.

نوشته شده در یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,ساعت 5:24 توسط zarirazmekar| |

راز های سلامت ناخن
 

داشتن دست هایی زیبا ( یک موجودی مهم و غیر قابل اغماض برای خانم ها) مشروط بر داشتن ناخن هایی زیباست. توصیه های ما، چند نکتۀ مراقبتی منظم…

داشتن دست هایی زیبا ( یک موجودی مهم و غیر قابل اغماض برای خانم ها) مشروط بر داشتن ناخن هایی زیباست.

توصیه های ما، چند نکتۀ مراقبتی منظم:

یادآوری ساختار ناخن

ناخن هم مانند مو، از لایه های کراتین تشکیل شده است، این ماده باعث سختی و استحکام ناخن می شود.
رشد ناخن توسط قالبی که در ریشه اش قرار دارد، تضمین شده است. ناخن های دست سریع تر از ناخن های پا رشد می کنند: چیزی حدود ۳ تا ۴ میلیمتر در ماه.

نکتۀ جالب این که: رشد ناخن های دست “فعال” سریع تر است، یعنی اگر فرد راست دست باشد، ناخن های دست راست رشد بیشتری از ناخن های دست چپ دارند.

قواعد اصلی که برای داشتن ناخن های خوش فرم :

۱- بهتر است به جای سوهان آهنی، یا بدتر از آن، قیچی که به ناخن ها آسیب می زند، از سوهان مقوایی استفاده کنید.
۲- یک بار در هفته، از سنگ پا (سنگ پایی مخصوص برای دست داشته باشید) استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می شود و ناخن هایی که به طور طبیعی درخشان شده اند، را برای تان تضمین می کند. همچنین، با مالیدن روغن های مغذی بر روی ناخن ها، مرطوب شان کنید.

۳- در آخر، با تکه ای از چوب شمشاد، پوسته های کنده شده و زاید را کنار بزنید تا ناخن هایتان رشدی سالم داشته باشند.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,ساعت 5:19 توسط zarirazmekar| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:27 توسط zarirazmekar| |

لایه برداری از پوست : راز داشتن پوستی سالم هنگام تبلیغات درموردش می شنوید. همسرتان را هم هرشب هنگام انجام آن دیده اید. قفسه های داروخانه ها نیز پر از محصولات مربوط به آن است. همه ی اینها شما را گیج کرده است و از خود می پرسید که واقعاً لایه برداری از پوست چیست؟
ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 10 دی 1391برچسب:,ساعت 13:42 توسط zarirazmekar| |

انواع روشها و وضعییت های سكس
 
 

ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:50 توسط zarirazmekar| |

 

 گلچینی از برترین و جدیدترین مانتوهای زمستانی و بهاره 93 کمپانی ZARA را تماشا خواهید کرد .

 

جدیدترین مدل مانتو , مدل مانتو تابستانی


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:7 توسط zarirazmekar| |

 

 فرو رفتن ناخن در گوشت, ناخن فرو رفته در گوشت, درمان ناخن فرو رفته در گوشت


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:6 توسط zarirazmekar| |

 

یا هیدروكسید پتاسیم و گلیسیرین می‌باشند. از این محلول ‌ها قبل از سوهان كشیدن بر روی ناخن خود بمالید و همچنین قبل ار اینكه در كاسه مخصوص انگشتان (finger bowl) قرار دهید.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:5 توسط zarirazmekar| |

 
   

 


اشتباهی که خانمهادراستفاده از نرم کننده هامی کنند!

 

شما با این کار غیر از اینکه نرم کننده تان را هدر می دهید ، پف و وزن موهایتان را کاهش می دهید و با این کار موهایتان چرب و کثیف به نظر می رسند...

 

اغلب مردم فکر می کنند که نرم کننده همان کار شامپو را می کند ، سرتاسر موها و کف سرشان را با آن می شویند. موهایی که نزدیک به کف سر و ریشه هستند تازه تر و سالم ترند ، آنهایی شکننده و بیمارند که در انتهای مو یا میان آن قرار دارند.شما با این کار غیر از اینکه نرم کننده تان را هدر می دهید ، پف و وزن موهایتان را کاهش می دهید و با این کار موهایتان چرب و کثیف به نظر می رسند.

 

بهترین راه برای استفاده از نرم کننده:

 

ابتدا از گوش هایتان شروع کنید.موهای اطراف آن را خوب با نرم کننده ماساژ دهید. موها را از میان تا انتهای آن خوب با نرم کننده ماساژ بدهید. اشتباهی که اغلب شما انجام می دهید این است که پس از استفاده از نرم کننده موهایتان را نمی شویید.یک بار با کمی شامپو موهایتان را شسته و سپس آنها را خشک کنید.

نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:5 توسط zarirazmekar| |

 

 
 

مویتان بارنگ و دکلره سوخته

 

شاید شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که به دلیل تنوع و یا داشتن سفیدی مو آنها را در فواصل کم رنگ یا دکلره کرده اید و حال در اثر سوختگی موهایتان سست و شکننده شده اند...

 

شاید شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که به دلیل تنوع و یا داشتن سفیدی مو، آنها را در فواصل کم رنگ یا دکلره کرده اید و حال در اثر سوختگی موهایتان سست و شکننده شده اندبه طوری که هنگام سشوار کشیدن دچار مشکل شده اید. برای راحتی کار بهتر است این ده توصیه را بکار بندید:

 

1-اگر باز هم مایل به رنگ کردن آنها هستید و نمی خواهید ریشه ی سفید و یا رنگ اصلی موهایتان دیده شود بهتر است برای رنگ کردن فقط ریشه ی موها را رنگ کنید و رنگ را به نوک و ساقه ی آنها نزنید.

 

2-حتی الامکان از رنگهای حاوی نرم کننده و ویتامینه استفاده نمایید.

 

3-برای شستشوی موها زیاد به آنها چنگ نزنید به آرامی آنها رابشویید.

 

4-حتما از نرم کننده آنهم تنها برای نوک موها استفاده کرده و سپس کمی آنها را آبکشی نمایید.

 

5- برای خشک کردن موها با حوله زیاد آنها را فشار ندهید تنها با قرار دادن موها بین حوله آب آنها را بگیرید و اگر موهایتان بلند است آنها را هرگز لای حوله نپیچانید.

 

6- قبل از استفاده از سشوار حتما از سرم کریستال لابه لای موهایتان بزنید.

 

7- برای کشیدن سشوار از باد ولرم آن استفاده کرده و با موپیچهای مویی آنها را صاف یا حالت دهید موپیچهای سیمی برای این موها مناسب نبوده و بیشتر به آنها آسیب می رسانند.

 

8- سشوار را با سرم کریستال شروع کرده و با کمی واکس برای رفع خورده موها به پایان ببرید.

 

9-حتی الامکان تا رسیدن موها به حالتی نرمال و سالم،آنها را سشوار نکشید و اینکار را به مواقع ضروری اختصاص دهید.

 

10-اگر موهایتان کمی حالت دار و یا ویو و فر هستند تا شش ماه و تنها برای مدتی بعد از حمام آنها را با کمی ماءالشعیر که برای آنها بسیار مفید هم می باشد فرم دهید .

نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:4 توسط zarirazmekar| |

 

مدل زیبا برای آرایش چشم


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:3 توسط zarirazmekar| |

 

براق کننده های لب گیاهی

 

برای تهیه این براق کننده فقط کافی است که؛ یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و یک و نیم قاشق چایخوری روغن ویتامین ای مخلوط کرده و بر روی لب هایتان استفاده کنید.

 

براق آرایش کردن یکی از سبک های مد رایج برای جذاب تر شدن است.

براق کردن لب ها به وسیله آرایش در منزل و توسط خودتان کار سختی نیست، کافی است نکات زیر را به کار گیرید:

 

1 - وازلین و روغن ژلاتین براق مخصوص لب

آماده سازی این براق کننده لب بسیار ساده است. کافی است شما کمی وازلین و روغن ژلاتین مخصوص را، با سایه ای از رنگ رژلب دلخواهتان مخلوط کنید و آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. برای استفاده نیز هر بار مقدار کمی از آن را بر روی لبتان بزنید. به این ترتیب همواره لب هایی براق، نرم و درخشان خواهید داشت.

 

2 - براق کننده زغال اخته و عسل

10 زغال اخته تازه را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و روغن بادام شیرین در یک کاسه بریزید، خوب مخلوط کنید و آن ها را در مایکروویو داغ کنید، سپس منتظر بمانید تا سرد شود. سپس آن را از صافی رد کرده و برای آرایش لبتان استفاده کنید.

 

3 - براق کننده شکلاتی برای لب

ترکیب یک چهارم قاشق غذاخوری شکلات رنده شده تهیه کنید، سپس یک و نیم قاشق چایخوری کره کاکائو را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و یک و نیم قاشق چایخوری روغن ویتامین ای مخلوط کنید، مواد مخلوط شده را در مایکروویو برای حدود دو دقیقه در مایکروویو داغ کنید. در پایان شکلات رنده شده را به آن اضافه کنید. این براق کننده برای لب های شما، می تواند بسیار خوشمزه نیز باشد.

 

4 - براق کننده آلوئه ورا

برای تهیه این براق کننده فقط کافی است که؛ یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و یک و نیم قاشق چایخوری روغن ویتامین ای مخلوط کرده و بر روی لب هایتان استفاده کنید.

 

5 - براق کننده نارگیل و بادام

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل و روغن بادام را با مقدار کمی از موم عسل رنده شده مخلوط کنید و آن ها را به مدت یک تا دو دقیقه در مایکروویو حرارت دهید. پس از خنک شدن، این ترکیب را بر روی لب هایتان استفاده کنید.

 

6 - براق کننده وانیل

نصف قاشق چایخوری وانیل را با یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا و یک و نیم قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید، سپس آن ها را به مدت یک دقیقه در مایکروویو تحت حرارت قرار دهید. پس از سرد شدن می توانید از آن استفاده کنید.

 

با روش های فوق می توانید، علاوه بر تضمین سلامتی لب هایتان، آن ها را غنی و زیبا کنید. البته حواستان باشد که هیچ یک از ترکیبات نباید بیش از دو دقیقه در مایکروویو حرارت ببیند، زیرا ممکن است اشعه مایکروویو اثرات سوئی داشته باشد. همچنین اگر به مواد گیاهی خاصی حساسیت دارید، قبل از مصرف هر یک از ترکیبات فوق، آن را به مقدار کم امتحان کنید.

نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:2 توسط zarirazmekar| |

 

چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم شما رایحه عالی مورد نظرخود را در قیمتی مناسب پیدا کرده اید ، اما هر زمان که از آن استفاده می‌کنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین می‌رود. چرا این اتفاق می‌افتد؟

 

شما رایحه عالی مورد نظرخود را در قیمتی مناسب پیدا کرده اید، اما هر زمان که از آن استفاده می‌کنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین می‌رود. چرا این اتفاق می‌افتد؟ روش های را بیاموزید تا به شما اطمینان بدهد که بوی عطرتان در سرتاسر شب یا روز قوی و خوب باقی می‌ماند.

عطر

 

حفظ پوست سالم و افزایش بوی عطر

 

1- پوست سالم رمز استفاده موفق از محصولات آرایشی و زیبایی است.ابتدا مطمئن بشوید که پوست شما پیش از استفاده از عطر کاملا شسته و تمیز است.

 

2- توجه کنید که چه نوع مواد بهداشتی پوست و بدن باعث می‌شود که بدن شما بوی تندی داشته باشد. اگر از عطر برای این منظوراستفاده می‌کنید که بوی بدن شما را بپوشاند، این بو وعطر به مدت طولانی نمی‌ماند و سرانجام بوی بدن شما بر عطر غلبه می‌کند

 

3- اگر بوی بدن شما به شکلی است که اثر عطر را از بین می‌برد، قبل از به کار بردن عطر از محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب استفاده کنید.

عطر


4- دقت کنید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضد عرق استفاده کرده اید، به کار نبرید. بوبرهایی با رایحه ملایم بوی عطر شما را نمی‌پوشاند، بلکه آن را افزایش می‌دهند. بوبرها هر نوع بوی عرق را از بین می‌برند و باعث می‌شوند که رایحه عطر به خوبی بدن شما را خوشبو کند.

 

5- قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی بر روی پوست خود ندارید، زیرا ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.

 

عطر

 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:1 توسط zarirazmekar| |

اثر جوش‌ها را چگونه محو کنیم ؟


 

اثر جوش‌ها را چگونه محو کنیم ؟

بعد از به پایان رسیدن مرحلۀ بحرانی جوش‌ها، جا و اثر این جوش‌ها بر روی صورت باقی می‌ماند. این آثار چه توی چشم بیایند، چه نیایند، چه زشت باشند و یا نباشند، ممکن است باعث ناراحتی و مشکل بشوند، ... …

بعد از به پایان رسیدن مرحلۀ بحرانی جوش ها، جا و اثر این جوش ها بر روی صورت باقی می ماند. این آثار چه توی چشم بیایند، چه نیایند، چه زشت باشند و یا نباشند، ممکن است باعث ناراحتی و مشکل بشوند، گاهی اوقات به اندازۀ خود جوش ها فرد را درگیر و ناراحت می کنند. خوشبختانه، امروزه راه حل های متعددی برای رهایی یافتن و محو کامل این آثار ناخوشایند وجود دارد.

انواع مختلف آثار جوش و آکنه
ترتیب، عمق و شدت آثار جوش بستگی دارد، به شدت بحران جوش و شیوه ای که برای درمانش به کار گرفته شده است.

اثر باقی ماندۀ صاف و هموار که از آن با عنوان "دهانۀ آتشفشان" یاد می شود. شکل ظاهری آن کمابیش گرد است، و روی سطح پوست صورت حفره های کوچکی ایجاد می کند و مانند محلی می ماند که به آن تگرگ زده شده است. این آثار کم عمق که سطح صافی دارند، شبیه به دهانه های کوچک آتشفشان هستند.
آثاری که «نوک شیشه ای» گفته می شوند. این نوع از نوع قبلی بسیار عمیق تر و سخت تر هستند، و مثل جای فرورفتن سوزن روی پوست هستند.

آثار "متورم". این نوع اثر جوش گاهی اوقات ظاهر می شود و به جای اینکه گود و فرورفته باشد، برجسته است. التهاب بافت ها نوعی فیبروز کوچک بر روی سطح پوست ایجاد می کند که ترکیبی شبیه به کیست های کوچک به وجود می آورند.

راه حل ها
امروزه، پزشکی زیبایی راه حل های متعددی برای صاف و هموار کردن پوست در اختیار دارد. روش هایی که در درمان ضد پیری به کار می روند، می توانند برای کم کردن و یا حتی از بین بردن تمام آثار آکنه استفاده شوند.

محصولات پرکننده

پر کردن که روش بسیار مفیدی برای از بین بردن جوش هاست، می تواند برای آن دسته از آثار جوش ها که صاف و یا کم عمق هستند به کار بروند و مؤثر باشند. به طور مثال اسید هیالورونیک، باعث بالا آمدن پوست در ناحیه ای که جوش وجود داشته می شود و می تواند اثر آن را از بین ببرد.
تزریق، روشی سریع و بدون درد است که باید توسط متخصص پوست و زیبایی در مطب وی انجام شود، بعد از انجام تزریق فرد می تواند فوراً به سر کارش بازگردد. نتیجۀ این روش فوری و قابل مشاهده است.
فقط بمل: مانند درمان چروک ها، محصولات قابل جذبی وجود دارند که طول عمرشان کوتاه است. بنابراین، برای حفظ نتیجه، تزریق مجدد ضروری خواهد بود.

لایه برداری
هدف از لایه برداری از بین بردن لایه های رویی از روی پوست به منظور روییدن مجدد پوستی صاف تر و روشن تر است. در این روش علاوه بر اینکه می توان رنگ پوست را روشن کرد و نقاط ریز قرمز را که از جوش ها به جا مانده اند از بین برد، می توان آثار عمیق جوش ها که بر روی سطح پوست حفره ایجاد کرده اند را نیز ناپدید کرد. مانند روش تزریق، این درمان هم باید در مطب پزشک انجام شود.
برای درمان آثار جوش ها می توان به لایه برداری سبُک متوسل شد. محصول را باید روی محل مورد درمان گذاشت. این محصولات غالباً بر پایۀ اسیدهای میوه ها (برای مثال اسید گلیکوز) هستند که سلول های پوستی را از بین خواهند برد و با رها ساختن نابه سامانی ها، سطح پوست را یکدست می کنند. لایه برداری شدیدتر با استفاده از اسید تریکلوراستیک انجام می شود.

میکرو درمابراسیون
کارکرد میکرودرمابراسیون بر اساس همان اصول لایه برداری است، در این روش عملیات مکانیکی است و نه شیمیایی. در این روش درمان، مانند لایه برداری، آن دسته از آثار جوش ها خوب به درمان پاسخ می دهند که کم عمق و به شکل دهانۀ آتشفشان هستند.

در این روش پزشک از دستگاهی برای جارو کردن بسیار دقیق بر سطح پوست استفاده می کند. این دستگاه که شبیه خودکار است، با استفاده از کریستال های کوچک، پوست را تا عمقش ورقه ورقه می کند. هر چه بر روی یک قسمت خاص تأکید بیشتری شود، پزشک می تواند عیوب بیشتری را پاک کند و پوست ظاهر صاف تری پیدا می کند. این درمان توسط متخصص زیبایی انجام می گیرد. گفتنی است انجام این تکنیک همراه با درد خواهد بود.

لیزر

لیزر بسیار توانمند است و حوزۀ عملکردی بسیار وسیع تری دارد. برای مثال یک لیزر ساینده، هم آثار صاف و هم برجسته را می تواند از بین ببرد. ضمناً لیزر می تواند به برخی آثار باقی ماندۀ جوش ها که به خاطر فرم کوچک و عمیق شان، دسترسی به شان مشکل است را مورد حمله قرار دهد.
با گرم شدن، پوست برای تولید کُلاژن تحریک شده و اثر جوش را هم تحریک می کند. لیزر فقط آثار جوش ها را از بین نمی برد، بلکه برای از میان بردن "حاشیه ها و خطوط" نیز مؤثر است، لیزر آنها را کم عمق تر و در دسترسی برای لایه برداری و میکرودرمابراسیون را ممکن می سازد. لیزر انواع مختلفی دارد: CO2، اربیوم و تجزیه شده.

بهبودی
روزهای بعد از لایه برداری، روی پوست، پوست پوست می شود. این واکنش عادی است. یک کرم مرطوب کننده برای برطرف کردن این دردسر کوچک کفایت می کند.
پس از یک جلسه میکرودرمابراسیون، ممکن است بر روی صورت لکه های سرخ رنگ دیده شود. عموماً، این قرمزی ها به سرعت محو می شوند، ولی ممکن است سرخی برخی نقاط، که پزشک بیشتر روی آن تأکید داشته، تا چند روز باقی بماند. برای رفع این مشکل، یک کرم مسکن برای حدود 10 روز تجویز می شود.
در عوض، عوارض جانبی درمان توسط لیزر کمی شدیدتر هستند. پوست برای التیام یافتن به زمان نیاز دارد؛ که این زمان هم بستگی به شدت درمان دارد (حداقل یک هفته)، طی این مدت استفاده از یک کرم التیام بخش ضروری است.
در تمام موارد، قرار گرفتن در معرض اشعۀ آفتاب به شدت ممنوع و استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است. استفاده از ضد آفتاب پس از شیوۀ لایه برداری یا میکرودرمابراسیون حداقل یک ماه و برای لیزر شش ماه توصیه می شود.

توصیه ها و اقدامات احتیاطی
قبل از هر گونه ای اقدامی برای درمان آثار آکنه (هر نوع درمانی)، باید صبر کنید تا جوش ها خودشان بهبود یابند و آثار باقی ماندۀ شان کامل التیام یابند.
این مرحله ممکن است چندین ماه طول بکشد، زیرا نمی توان درمان را بر روی یک پوست ملتهب شروع کرد. همچنین، درمان هایی که بر پایۀ ویتامین A قرار دارند، حداقل باید طی شش ماه تمام شوند تا بتوان درمان آثار جوش ها را شروع کرد.

و در نهایت، برای جلوگیری از هر گونه حساسیت پوستی بر اثر تابش نور آفتاب و کاهش رنگ دانه های پوست، بهتر است این نوع درمان ها را در فصل زمستان انجام دهید.

توصیه های ما
اگر چه راه حل معجزه آسایی برای پیشگیری از بروز آکنه وجود ندارد، اما امروزه می توانیم از درمان های بسیار مؤثری برای درمان آثار ناخوشایند آکنه ها بهره ببریم.
متخصصان زیبایی همیشه می گویند: نباید جوش ها را دستکاری کرد! اگر به شدت دچار حملۀ جوش ها قرار گرفته اید و نمی توانید در برابر تمایل به ور رفتن با جوش ها مقاومت کنید، مدام برای خود تکرار کنید که اگر جلوی خودم را نگیرم، آثار جوش ها باقی می ماند، شک نکنید که این کار کمکتان می کند...
از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خودداری کنید! اگر در معرض تابش آفتاب باشید و نتوانید جلوی خودتان را بگیرید و جوش هایتان را دستکاری کنید، اشعه های خورشید ممکن است رنگ دانه های متفاوتی را تحریک کنند. لکه های قرمز (یا قهوه ای) در صورتتان ظاهر می شوند و چند ماهی طول می کشد تا محو شوند.

 

 

نوشته شده در پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:,ساعت 9:47 توسط zarirazmekar| |

همه چیز درباره انواع کرم ها
همه چیز درباره انواع کرم ها
برخی با بر جای گذاردن یک لایه چرب بر روی پوست، مانع از دست رفتن آب پوست می‌شوند. (مانند وازلین )
 

کرم‌های ضد آفتاب
این کرم‌ها حاوی موادی به نام فیلترهای ضد اشعهUV هستند که اشعه مضر فرابنفش خورشیدی را از طریق جذب نور و انعکاس آن تضعیف می‌کنند و مانع از آسیب رساندن آن به پوست می‌شوند. میزان کارایی یک فرآورده ضد آفتاب با استفاده از عددی به نام SPF نشان داده می‌شود.
مفهوم عدد SPF، افزایش مقاومت پوست در برابر قرمز شدن در صورت استفاده از فرآورده ضد آفتاب است. برای مثال اگر پوست بدن شما بدون استفاده از فرآورده ضد آفتاب، مثلاً پس از ده دقیقه قرمز شود با استفاده از فرآورده ضد آفتاب با SPF= 15 پس از 150 دقیقه قرمز خواهد شد.

کرم‌های مرطوب کننده
این کرم‌ها از سه طریق می‌توانند رطوبت پوست را تأمین نمایند:
1 -برخی با بر جای گذاردن یک لایه چرب بر روی پوست، مانع از دست رفتن آب پوست می‌شوند. (مانند وازلین )

2 - برخی کرم‌ها حاوی اجزاء جاذب رطوبت هستند که رطوبت را جذب و در خود نگه می‌دارند.

3 - برخی از کرم‌های مرطوب کننده حرفه‌ای ( مانند هیدرازن لانکوم )، سیستم آب رسانی دارند و مرتب آب به پوست می‌رسانند.

کرم‌های روز و کرم‌های شب
تشابه این دو کرم در مرطوب کنندگی آن‌ها است.
تفاوت آن‌ها در این است که
کرم‌های روز حاوی مقادیری فیلتر ضد آفتاب ولی کرم‌های شب، حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید برای پوست است تا در طول شب بر روی پوست مانده و تأثیر خود را ظاهر کنند.


 

 

 

نوشته شده در پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,ساعت 10:15 توسط zarirazmekar| |

 


 
آیا می دانستید ناخن ها می توانند گویای سلامت و یا عدم سلامتی بدن ما باشند؟ علایم وجود مشکلاتی در قلب، ریه و کبد می توانند خود را بصورت سفیدی، کبودی و یا ناهمواری در ناخن آشکار سازند. هر چند که مشاهده یک عامل جدید ممکن است اجباراً نشانه ای از بروی یک بیماری خاص نباشد، اما بد نیست با علائمی که در شکل و رنگ ناخن ها پدیدار می شوند، آشنا شوید.
nails-and-health-salemzi

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,ساعت 12:12 توسط zarirazmekar| |

چه رنگی به شما می‌آید؟ +نکات کلیدی

 

SiteRooz.com

به گزارش نیک صالحی هرکسی می‌خواهد ظاهری مناسب و شایسته داشته باشد و برخی ساعت‌های زیادی را صرف انتخاب رنگ لباس می‌کنند. با انتخاب مناسب رنگ لباس که در عین زیبایی برازنده شما هم باشد می‌توانید با پوستی درخشان تر، چشمان گیراتر و یا حتی اندامی متناسب‌تر ظاهر شوید. نکات زیر به شما در انتخاب رنگ لباس کمک می‌کند:

1. مطابق با رنگ موی خود رنگ لباس را انتخاب کنید.

☆ موهای بلوند رنگ‌های روشن و گرم مانند زرد، نارنجی ، مسی ،رنگ‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای

☆ موهای مشکی و خرمایی طیف مختلفی از رنگ‌ها و سایه‌ها مانند سبز، آبی، نارنجی، قهوه‌ای و صورتی

☆ موهای قرمز طیف رنگ‌های قهوه‌ای و نارنجی

☆ موهای خاکستری رنگ‌های روشنی مانند قرمز، سرخ و همچنین رنگ‌های سنگ‌های زینتی مانند آبی‌های روشن، سبز روشن و طلایی. باید از رنگ‌هایی مثل خاکستری، بژ، قهوه‌ای پرهیز کرد. اساساً باید به دنبال رنگ‌های روشن و تند باشید.

2. طبق رنگ زیر پوستی خود انتخاب کنید

الف. لاله گوش خود را بکشید و چند ثانیه به رنگ آن توجه کنید. رنگی که می‌بینید رنگ زیرپوستی شماست و می‌تواند در انتخاب رنگ مناسب لباس به شما کمک کند.

ب. اگر طیف رنگ‌های آبی ، صورتی یا سرخ دارد رنگ‌های سرد مناسب شماست ولی اگر هلویی، طلایی یا دیگر طیف‌های نارنجی مایل به صورتی باشد رنگ‌های گرم بیشتر به شما می‌آید.

3. رنگ‌هایی استفاده کنید که احساس تک رنگی به شما بدهد.

الف. زرد، لیمویی، کرم مناسب موهای بلوند است.

ب. شکلاتی، قهوه‌ای مناسب موهای مشکی و خرمایی است.

ج. مسی و نارنجی مناسب موهای سرخ است.

*طبق مدل تک رنگی که رنگ لباس هم‌رنگ با مو باشد، ظاهری بلندتر و متناسب‌تری را می‌دهد.

4. با یک فرد حرفه‌ای مشورت کنید

اگر نتوانستید رنگ متناسب خود را تشخیص دهید از کسی که در این موارد حرفه‌ای است مشورت بخواهید تا در این زمینه به شما کمک کند.

تهیه و ترجمه: طیبه نصرت/ گروه سبک زندگی نیک صالحی

بخش اختصاصی نیک صالحی

  •  

 

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:,ساعت 9:22 توسط zarirazmekar| |

 

سحر بینیاز به عنوان ملكه زیبایی كشور كانادا انتخاب شد!

چند روز پیش مراسم انتخاب ملکه زیبایی (دختر شایسته) کانادا برگزار شد که یک دختر ایرانی الاصل توانست این عنوان را کسب کند!

سحر بی نیاز دختری است که در کشور هند به دنیا آمده اما در ایران بزرگ شده و خانواده اش پس از چند سال به کانادا مهاجرت کرده اند.

http://axha.persianfun.info/img/91/3/sahar-biniaz/61635.jpg

http://axha.persianfun.info/img/91/3/sahar-biniaz/61642.jpg

http://axha.persianfun.info/img/91/3/sahar-biniaz/61641.jpg



ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:,ساعت 8:37 توسط zarirazmekar| |

 

 

ظاهرا، طراحان مد هم دیگر بریده اند و مانده اند که چه طراحی کنند تا بتوان آنها را راهی سالن های مد کرد. دلایل این فرضیه را می توانید در تصاویر زیر که اخیرا از نمایش هفته ی مد در پاریس با عنوان "مردان و زمستان 2012" تهیه شده، ببینید. برای من که نه تنها تعجب آور بلکه بسیار مضحک و تکان دهنده بود؛ برای شما چطور ؟!

 

01.jpg

ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 12:8 توسط zarirazmekar| |

شما هم نا امیدانه به دنبال راه‌هایی هستید که موهایتان سریعتر رشد کند و ضخیم‌تر شود؟ بااینکه هیچ راه جادویی برای سریعتر رشد کردن موهایتان وجود ندارد اما بااینحال توصیه‌های زیر می‌تواند کمکتان کند.


*
هفته‌ای دو تا چهار مرتبه موهایتان را با یک شامپو و نرم‌کننده ملایم بشویید.
*
*
قبل از شستن موها، آنها را شانه بزنید تا گره‌های آن باز شود و موقع شستشو موها شکسته نشوند.
*
*
برای شستن موها ترجیحاً از آب ولرم یا خنک استفاده کنید. بعد از شستشو، فوراً موها را شانه نزنید. درعوض، اجازه بدهید موها کمی خشک شوند و بعد شانه‌شان کنید.
*
*
وقتی می‌خواهید از نرم‌کننده استفاده کنید، نباید آن را روی پوسته سر بمالید. سعی کنید نرم‌کننده را فقط روی ساقه و پایین موها بمالید تا آن را مرطوب نگه دارد.
*
*
شانه زدن مو با برس‌های گرد باعث می‌شود موهایتان پرحجم‌تر به نظر برسد. این برس‌ها کمک می‌کنند که روغن طبیعی مو در کل سر پخش شود و موها را درخشان‌تر نشان می‌دهد.

اما از زیاد شانه زدن موها خودداری کنید و برای باز کردن گره‌های مو از شانه‌هایی با دندانه‌های بلند استفاده کنید. علاوه بر این، سعی کنید حداقل ماهی یکبار یا هر 10-8 هفته یکبار موهایتان را اصلاح کنید تا پایین موها که خراب می‌شود سالم شود.


*
بطور مداوم موها و پوست سرتان را با روغن نارگیل گرم یا روغن زیتون ماساژ دهید تا گردش خون در سر بیشتر شده و رشد موهایتان سریعتر شود. این ماساژ دایره‌وار و استفاده از روغن‌های درمانی به سالم ماندن موها کمک می‌کند. می‌توانید از گیاهان درمانی هم استفاده کنید.

بعنوان مثال ، دو قاشق غذاخوری رزماری خشک را در فنجانی روغن زیتون ریخته، مخلوط را گرم کنید و روی سر بمالید. همچنین، مخلوط گرم شده روغن نارگیل و آب انگور فرنگی هم قابل استفاده است.
بعد از ماساژ دادن اجازه دهید که روغن 15 تا 30 دقیقه روی سرتان بماند و بعد شستشو دهید. حتی می‌توانید پوست سرتان را بدون هیچ ماده‌ای هر روز ماساژ دهید.


*
اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توانید رشد موهایتان را سریعتر کرده و آنها را ضخیم‌تر کنید، احتمالاً می‌دانید که داشتن موهایی سالم یکی از ملزومات آن است.

درنتیجه، باید رژیم غذایی خوبی داشته باشید که حاوی ویتامین‌های A، B کمپلکس، C، E، امگا3، پروتئین، زینک و منیزیم باشد.
باید از انواع مختلف موادغذایی مثل جوانه‌ها، اسفناچ، کلم، عدس، لوبیا، زردآلو، مرکبات، سبزیحات تازه، روغن ماهی، روغن بذرکتان، غلات کامل و از این قبیل استفاده کنید.
قرص‌های بیوتین، مولتی‌ویتامین‌ها و سایر مکمل‌های غذایی هم برای دست یافتن به رشد سریع موها مفید است. علاوه بر این، باید در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.


*
بااینکه این مسئله هنوز از نظر علمی تایید نشده است، اما می‌توانید در شامپوی معمولیتان کمی ژلاتین ساده بریزید. این کار موجب تقویت رشد موها می‌شود.
*
*
کارهایی مثل رنگ کردن مو، فر کردن مو، یا کارهای آرایشی دیگر که در آن از موادشیمیایی بسیار قوی و ابزار گرم‌کننده استفاده می‌شود را کمتر انجام دهید.
*

این کارها موهایتان را خشک کرده و به مرور زمان در معرض آسیبدیدگی قرار می‌دهند. برای بستن موها از کلیپس یا گیره‌سرهایی با پوشش پارچه‌ای استفاده کنید.


*
روزانه حداقل 8-7 ساعت بخوابید تا موهایتان سریعتر رشد کند. عواملی مثل کمبود خواب و استرس معمولاً با ریزش مو در ارتباط هستند. موقع خوابیدن از بالش‌های سیلک یا ساتنی استفاده کنید زیرا کمتر موها را دچار گره‌خوردگی می‌کند.

علاوه بر اینها، مرتب ورزش کنید تا گردش‌خون و متابولیسم بدنتان تنظیم شود. موقع شنا کردن حتماً از کلاه شنا استفاده کنید تا کلر آب استخر آسیب کمتری به موهایتان وارد کند.

اگر نمی‌دانید چطور با شستشوی روزانه می‌توانید موجب رشد بیشتر و سریعتر موهایتان شوید، نباید خودتان را خیلی سختی دهید. به جز شرایطی که موهایتان شدیداً چرب باشد، نباید موهایتان را هر روز شستشو دهید.
پورتال مردمان

 

 

نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 12:0 توسط zarirazmekar| |

 

16.jpg

هنرمندی با استفاده از توانایی های ویژه عنکبوتهای شکم طلایی ماداگاسکار موفق به طراحی و تولید شنلی طلایی رنگ و کاملا طبیعی از جنس تار عنکبوت شده است.
بافتن این پارچه و ساخت شنلی از آن هشت سال به طول انجامیده است و در پروژه ساخت این اثر هنری زیبا بیش از یک میلیون عنکبوت شکم طلایی ماداگاسکار حضور داشته اند، قرار است این شنل شگفت انگیز در موزه V&A لندن به نمایش گذاشته شود.


"سایمون پیرز" و "نیکلاس گودلی" هنرمند نساج و طراح، این شنل طلایی رنگ را با کمک تار عنکبوت ساخته اند، پارچه ای که در یک قرن گذشته بی نظیر بوده و تا کنون توسط فردی بافته نشده است. به گفته این دو، عنکبوتهای شکم طلایی که هر یک به بزرگی یک کف دست هستند، برای اجرای این پروژه از جنگلها جمع آوری می شدند و پس از یک روز دوباره به جنگل بازگردانده می شدند.


15.jpg

به گفته پیرز این عنکبوتها کمی سمی هستند و از قدرت گزش بالایی برخوردارند، وی طی 20 سال زندگی و کار در ماداگاسکار درباره توانایی تاربافی این عنکبوتها اطلاعات زیادی به دست آورده است. تصاویری از ابزارهایی که در قرون 18 و 19 برای استخراج این تار بی نظیر و طلایی رنگ به جا مانده است، این عنکبوتها تنها در یک فصل از سال می توانند این نوع از تارهای طلایی و درخشان را تولید کنند، رنگ درخشان این تارها طبیعی و منحصر به این گونه از عنکبوتها است.

17.jpg


گودلی با توجه به افسانه های زیادی که درباره این پارچه وجود داشت تصمیم گرفت این صنعت افسانه ای را دوباره احیا کند. تارهای حریر مانند در کارگاه گودلی از بدن عنکبوتها استخراج شده و توسط تیمی از پارچه بافان محلی بافته می شدند، اما تولید و بافته شدن دو متر از ابریشم عنکبوتی که برای ساخت این شنل کافی باشد، هشت سال به طول انجامید.

بر اساس گزارش گاردین، در فرایند ساخت این پارچه، هر 23 هزار عنکبوت می توانستند 25 گرم تار تولید کنند، این در حالی است که وزن نهایی شنل طلایی رنگ 1.5 کیلوگرم است، به بیانی دیگر یک میلیون و 380 هزار عنکبوت در بافت این شنل مشارکت داشته اند.


لباس زیبایی که در ادامه مشاهده می‌کنید یکی از نادرترین لباسهای تاریخ بشر است. این لباس نادر با استفاده از تار عنکبوت Golden Orb Spider ساخته شده و از روز گذشته در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن (V&A Museum’s) نگهداری می‌گردد. از این لباس نادر تنها دو عدد در طول تاریخ ساخته شده است.

01.jpg

این لباس نادر در ماداگاسکار در طول ۸ سال و با استفاده از تاری که ۱٫۲ میلیون عنکبوت تنیده اند ساخته شده است. تار این عنکبوتها هر روز صبح پیش از طلوع آفتاب توسط افراد آموزش دیده جمع آوری می‌شده و در انتعای روز عنکبوتها به طبیعت بازگردانده می‌شدند.

14.jpg

نکته جالب در مورد این لباس رنگ آن است که رنگ طبیعی تارهای عنکبوت Golden Orb Spider است. نکنه جالب دیگر اینجاست که این رنگ یکی از رنگهای سال ۲۰۱۲ نیز هست.

04.jpg

05.jpg

06.jpg

03.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

02.jpg

 

 

نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 11:50 توسط zarirazmekar| |

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

 

  •  
  •  

     

 

 


ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 11:41 توسط zarirazmekar| |

 

به نقل از سیمرغ ، در نظر سنجی که توسط یک باشگاه بدن سازی در لس آنجلس صورت گرفت این بازیگر انگلیسی با پشت سر گذاشتن "ال مک پرسن" بازیگر و مانکن استرالیایی ، "جنیفر لوپز" و "پیپا میدلتون" خوش اندام ترین زن انتخاب شد.

"هلن میرن" در نظرسنجی که ۲۰۰۰ نفر در آن حضور داشتند با ۱۸ % آرا مقام نخست را بدست آورد و "مک پرسن" ۴۸ ساله با ۱۰% آرا دوم شد.

پیر زن 66 ساله خوش تیپ ترین زن سال !+ عکس www.taknaz.ir

هلن میرن

پیر زن 66 ساله خوش تیپ ترین زن سال !+ عکس www.taknaz.ir

مک پرسن


"جنیفر لوپز" با ۶.۶ % ، "پیپا میدلتون" خواهر کیت میدلتون ، عروس خاندان سلطنتی انگلستان ، با ۴ % آرا و "کیت وینسلت" بازیگر هالیوود با ۳.۹% آرا در رده سوم تا پنجم قرار گرفتند.
در میان مردان نیز "دیوید بکهام" فوتبالیست انگلیسی با ۲۱% ، "دنیل کریگ" بازیگر انگلیسی با ۱۵.۷۵% و سوپر استار هالیوود "جانی دپ" با ۱۰.۲۵ % آرا به ترتیب مقام های اول تا سوم خوش اندام ترین مرد جهان را به خود اختصاص دادند.
 
 
  •  

 

 

نوشته شده در سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 12:32 توسط zarirazmekar| |

model moo zan مدل های جدید موی زنانه و دخترانه 1391

 

مدل جدید موی زنانه

model moo zan 1 مدل های جدید موی زنانه و دخترانه 1391

مدل موی جدید زنانه

model moo zan 2 مدل های جدید موی زنانه و دخترانه 1391

مدل موی جدید دخترانه

model moo zan 3 مدل های جدید موی زنانه و دخترانه 1391

مدل های جدید موی زنانه

model moo zan 4 مدل های جدید موی زنانه و دخترانه 1391

جدیدترین مدل های موی زنانه سال ۹۱

model moo zan 5 مدل های جدید موی زنانه و دخترانه 1391


 

 

 

 

 

نوشته شده در سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 9:18 توسط zarirazmekar| |


 

 

آفتاب سوختگی ممکن است ۱۵ دقیقه بلافاصله پس از تماس با نور خورشید بروز کند و عوارض آن با توجه به میزان آفتاب سوختگی ممکن است از مشکلات سطحی گرفته تا ناراحتی پوستی آزار دهنده و دردناک بروز کند.

 

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا به نقل از سایت اینترنتی هلت دی نیوز، انجمن پزشکی نمورس در مقاله جدیدی به ارائه چند توصیه موثر برای کمک به درمان و بهبود آفتاب سوختگی پرداخته که عبارتند از:

به محض اینکه احساس کردید دچار آفتاب سوختگی شده‌اید بلافاصله از نور خورشید دوری کرده و به یک محل سایه و سرپوشیده بروید.

حمام یا دوش آب سرد بگیرید و یا از کمپرس سرد استفاده کنید.

مدت دو تا سه روز پس از آفتاب سوختگی مقادیر زیادی مایعات بنوشید.

در صورت بروز درد و مواقع مورد نیاز ایبوبروفن یا استامینوفن مصرف کنید.

می‌توانید از ژل آلوئه ورا یا یک لوسیون مرطوب کننده به آرامی روی پوست بمالید.

اگر مجبور هستید در معرض آفتاب قرار بگیرید حتما پوست بدن را با لباس مناسب بپوشانید یا از ضدآفتاب استفاده کنید.

  •  

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:56 توسط zarirazmekar| |

تصاویری از پرستو صالحی که کمتر دیده اید
بدون شرح!


 

پرستو صالحی متولد نهم آبان ماه ۱۳۵۶ در تهران، یك برادر دارد به نام امیر و خواهر خوانده ای داشته به نام مژگان كه به علت سرطان خون فوت كرده است!
او مجموعه خاطرات خواهر ناتی اش را بصورت یک کتاب چاپ کرده و از این کار بسیار خوشحال است.
او دانشجوی انصرافی تئاتر است و معتقد است كه كار تجربی بهتر است تا تئوری. پرستو صالحی‌ در گفتگو با خبرنگار گفت‌: ‌ مجرد می‌باشم‌ و با مادر و برادرم‌ زندگی‌ می‌كنم‌،همچنین‌ دانشجوی‌ انصرافی‌ تئاتر هستم‌ و كار بازیگری‌ را از سال‌ 76 شروع‌ كردم‌...


 

پرستو صالحی

ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:44 توسط zarirazmekar| |

این سه اتفاق پوست زنان را زشت می کند!

این سه اتفاق پوست زنان را زشت می کند!
آیا می دانید سه اتفاق اساسی در زندگی زنان است که پوست آنها را زشت میکند و ...

 

از میان بانوانی كه به مطب متخصصان پوست مراجعه می‌كنند، مشكلات مشخصی میان برخی از آنها كه در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی به سر می‌برند، به‌طور مشترك دیده می‌شود...

بلوغ، بارداری و یائسگی، بحران‌هایی فیزیولوژیك هستند كه می‌توانند روی پوست و موی بانوان اثر داشته باشند. این یادداشت به برخی از آنها اشاره می‌کند:

1) اثر بلوغ روی پوست:
در دوران بلوغ به علت افزایش هورمون‌ها و افزایش رشد ناگهانی، در برخی نواحی بدن مانند سر زانوها یا روی سینه در خانم‌ها، ترك‌هایی ایجاد می‌شود.

2) اثر بارداری روی پوست:
در بارداری به دلیل افزایش هورمون استروژن، رنگدانه‌های پوست افزایش پیدا می‌كند و لكه‌های بارداری روی پوست نمایان می‌شود. رشد مو در مقطع بارداری بهتر و ریزش موها كمتر می‌شود. افزایش وزن نیز در اثر بارداری ممكن است باعث ترك‌هایی روی پوست شكم و سینه شود كه بعد از بارداری رنگ این ترك‌ها روی پوست روشن می‌شود.

3) اثر یائسگی روی پوست:در این دوران افت هورمون‌ها و كمبود هورمون استروژن، باعث پیری پوست شده و ریزش مو شروع می‌شود و در برخی نواحی طاسی ایجاد می‌كند. تمام این عوامل باعث چروكیدگی پوست در دوران یائسگی می‌شوند كه امروزه مسایل خیلی جدی هم روی آن مطرح است.

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:35 توسط zarirazmekar| |

 

ePatogh.CoM | پاتوق اینترنتیePatogh.CoM | پاتوق اینترنتیePatogh.CoM | پاتوق اینترنتیePatogh.CoM | پاتوق اینترنتیePatogh.CoM | پاتوق اینترنتیePatogh.CoM | پاتوق اینترنتیePatogh.CoM | پاتوق اینترنتی

 

 

نوشته شده در شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:21 توسط zarirazmekar| |


 

با گفتن کلمه طلا، اصولا اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، طلای زرد براق است. طلا به‌علت آنکه فلزی بسیار نرم و چکش‌خـور است، بـاید بـا فــلزات دیگـری آمیـختـــه شود تــا استحکام لازم را پیدا کند. به غیر از طلای ۲۴ عیار، مـابقی، آلیاژ طلا نامیده می‌شوند. مس، نقره، نیکل و پالادیوم بــرای استحکام بیشتر و فلز روی به ایـن خـاطر بـه طـلا افــزوده می‌شود تا اکسیژن هوا را جذب کــرده و از اکـسیـدشــدن مـس و نـقـره جـلوگیــری کنـــد. عـیار طلا یا همان قـیـراط (KARAT)، درجـه خـلوص طـــلا را مشـخـص می‌کند. هـر قیـراط، ۱/۲۴ درصـد کل طلا در آلیاژ طلا را تعیین می‌کـنـد.

البته آن را با CARAT که وزن الماس و دیگر سنگ‌های قیمتی را مشخص می‌کند، اشتباه نگیرید. یکCARAT معادل ۲۰۰ میلی گرم است.

اگر طلا را با مس و نقره مخلوط کنیم (در صورتی که مقدار طلای آن بیشتر باشد)، طلای زرد حاصل می‌شود اما اگر طلا را با نقره، مس و روی (نقره این ترکیب بیشتر است) مخلوط کنیم، طلای سبز به دست می‌آید و اگر طلا و مس (مقدار مس بیشتر از طلا باشد) را ترکیب کنیم، طلای قرمز (صورتی) نتیجه آن است.

طلای سفید هم ترکیبی از طلا، نیکل، پالادیوم، نقره و روی است.

طلای سفید طبیعی، خاکستری روشن است؛ بـه هـمـین خاطر برای سفیدتر جلوه دادن آن، از روکش رادیوم برای پوشش آن استفاده می‌کنند. باتوجه به اینکه رادیــوم پــس از مدتی ساییده می‌شود، باید مجددا طلای سفید را روکش کرد؛ ایـن مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه است.

نقره یکی دیگر از انواع جواهرآلات مصرفی است که مثل طلا بسیار نرم بوده و به‌سرعت آسیب می‌بیند، از این رو آن را معمولا با فلز مس ترکیب می‌کنند تا استحکام لازم را پیدا کند. درجـه خلوص نقره را با واحدهایی از هزار قسمت می‌سنجند. نقره پس از مـدتی به‌خـاطـر اکسـیـدهای گوگرد موجود در هوا یا عرق بدن، دچار تیرگی می‌شود کـه بـاید آن را مجددا پرداخت کرد.

پلاتین یا پلاتینیوم، فلزی سنگین و بسیار مقاوم است که مـعمولا با پـالادیـوم، رادیـوم، ایـریـدیوم، مس، روتیوم و تیتانیوم ترکیب می‌شود. درجه خلوص آن مانند نقره، بر پایه هزار قسمتی است. اگر بخواهیم پلاتین را با طلای سفید مقایسه کنیم، باید بگوییم پلاتین سنگین‌تر از طلای سفید است. این فلز به‌طور طبیعی، سفید بوده و درخشندگی و لومینانس بیشتری از طـلای سفید دارد. همچنین از طلا کمیاب‌تر بوده و در نتیجه گرانبهاتر است. در نهایت اینکه پلاتین مقاومت بیشتری نسبت به کدرشدگی دارد.

 

 

دانستنی هایی در هنگام خرید طلا و جواهر

صابون مد، به تن طلا و جواهر هم خورده است.این روزها اگر چه به اقتضای مد، مارک‌هایی مانند ورساچی و بولگاری، ویترین‌های طلا و جواهرفروشی‌‌ها را پر کرده‌اند، اما برای یک انتخاب خوب در دنیای طلا و جواهر باید به چند نکته توجه کنید:

1) اگر پوست‌تان سفید یخی است، ترجیحا به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید.درخشندگی طلای سفید، زیبایی و جلوه پوست‌‌تان را بیشتر می‌کند.

2) اگر پوست‌تان گندمگون (رنگی مابین سفید و برنزه) است، استفاده از طلای زرد و ترکیب آن با طلای قرمز برای جلوه پوست‌تان مناسب‌تر است.

3) اگر پوست‌تان برنزه یا سبزه تیره است، ترجیحا از زیورآلاتی استفاده کنید که ترکیبی از طلای سفید و زرد باشند.

4) در مهمانی‌های رسمی اگر تنها نگین انگشتر و یا نگین آویز گردنبندتان همرنگ لباس یا مکمل رنگ لباستان باشد، مناسب‌تر است.

5) وقتی از گردنبند پهن استفاده می‌کنید، بهتر است از گوشواره صرف‌نظر کنید‌، چون بخشی از فضایی که برای جلوه‌ی گوشواره‌تان لازم است، توسط پهنی و درخشندگی گردنبندتان از بین می‌رود. ضمنا بهتر است که رنگ سنگ‌های به کار رفته در جواهرتان با رنگ پوست‌تان هماهنگ ‌باشد.

6) موقع انتخاب دستبند دقت کنید که دستبندتان تنگ نباشد و ضمنا آنقدر هم بزرگ نباشد که با کاهش وزن‌تان توی دست لق بزند یا از دست‌ بیفتد.اگر دست‌تان نسبتا چاق است، دستبندی انتخاب کنید که کیپ دست‌تان نباشد.دستبندهای تنگ، دست‌تان را چاق‌تر از آن چیزی که هست، نشان می‌دهند.در انتخاب دستبند باید راحتی دست را هم در نظر بگیرید. اگر دستبندتان باعث درد یا حس گرفتگی در مچ دست‌تان می‌شود، همیشه حس ناخوشایندی خواهید داشت و از خریدتان ناراضی خواهید بود.

7) اگر گوشواره‌ای با آویز بلند دارید، بهتر است از گردنبند صرف‌نظر کنید تا جلوه‌ی گوشواره‌تان بیشتر شود.اگر گردنی کشیده و بلند دارید و اگر موهایتان کوتاه است یا اگر موهای بلندی دارید که همیشه جمع می‌کنید، بهتر است از گوشواره‌های بلند و پهن استفاده کنید.اگر گوش‌های کوچکی دارید، ترجیحا از گوشواره‌های چسبان استفاده کنید.

8) از طرح‌های جدید طلا و جواهر می‌توان به این موارد اشاره کرد: طرح‌های شوپارت ، که در آنها چندین جواهر در یک محفظه شیشه‌ای به صورت معلق قرار می‌گیرند.کارهای مرصع کاری پنهان،که یک نگین بزرگ از به هم پیوستن چندین نگین کوچک‌تر تشکیل می‌شود به نحوی که از دور فقط یک تکه بزرگ نگین به نظر می‌رسد. و توری‌های بسیار نازک و ظریف، که برگرفته از طرح‌های ایتالیایی و سوییسی است.

9) خطر بروز حساسیت‌های پوستی در استفاده از انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند وجود دارد.اگر با نشانه‌هایی از حساسیت پوستی مواجه شدید، حتما برای درمان به پزشکان مراجعه کنید.

10) اگر طلا و جواهرتان را با استانداردها و معیارهای انتخابی خودتان بخرید، مطمئنا علاقه بیشتری به آن پیدا خواهید کرد و در نهایت هم از خرید خودتان راضی و خشنود خواهید بود. اسیر مد بودن و تقلید کورکورانه از مد روز، باعث می‌شود حس مالکیت و علاقه‌تان نسبت به آنچه خریداری کرده‌اید، به مرور از بین برود.

 

 

 

همه چیز درباره استفاده صحیح از جواهر

1- هنگام حمام گرفتن و یا شتستشوی دست هـا، جـواهر آلات خـود را در بیاورید چون صابون سبب ایجاد لایه نازک روی جواهر آلات میگردد.

2- با جواهر آلات آشپزی نکـنیـد زیـرا گـرمای شـدید و روغــن موجب صدمه زدن به نگین جواهرآلات میگردد.

3- همواره پس از آرایش و یا عطر زدن جواهر آلات خود را به تن کنید.

4- فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی پاک کنـیـد زیـرا حوله و یـا پارچه به خاطر آن کـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات میگردند.

5- جواهر آلات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور خورشید و گرمای شدید محافظت کنید.

6- در استخر و یا شستشوی ظروف و یا لباسها جواهر آلات خود را در بیاوریـد زیـرا کلر سبب تغییر رنگ و یا شل شدن نگین ها میگردد.

7- جواهر آلات را بمنظور جلوگیری از خراشیده شدن بطور مجزا نگهداری کنید.

8- نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را بتعویق می انــدازد. اما هیچگاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید.

9- بهترین روش تمیز کردن جواهر آلات استفاده از آب و صابون اندک بهمراه یـک مـسـواک نرم میباشد.

پاکیزه نمودن جواهرات و زیورآلات

- تمیز کردن نقره :

اگر انگشتر نقره شما به هر دلیل مثلأ مجاورت با مایع سفید کننده (وایتکس) سیاه شد ناراحت نباشید.آن را مدتی داخل آب نمک غلیظ بیندازید سپس چند دقیقه آن را روی فرش که پرزدار است محکم بکشید می بینید که مثل اول سفید می شود.

اگر گردنبند یا انگشتر نقره ای شما کدر شده است باید آنها را مدتی در آب لیمو بگذارید و سپس با آب گرم بشویید و بعد با یک تکه پارچه جیر آنها را جلا دهید.

راه دیگر برای پاک کردن نقره جات این است که یک ظرف به حجمی که بتوان نقره ها را درون آن قرار داد تهیه کنید و مقداری سرکه در آن بریزید روی شعله گاز تا بجوشد و بعد آب بکشید و خشک کنید.

- طلا و جواهرات:

برای براق کردن یا پاکیزه نمودن این فلزات می توانید یکی از روشهای زیر را بکار بگیرید:

1) مقداری مایع ظرفشویی در آب بریزید و روی اجاق گرم کنید و وسایل طلایی را درون آب قرار دهید و با مسواک برس بزنید و سپس با آب داغ بشویید و خشک کنید و با پارچه جیر جلا دهید.

2) پودر صابون را درون آب داغ بریزید و چند قطره آمونیاک به آن اضافه کنید و برس نرم لطیفی به آن بزنید و آن را با آب نیم گرم خوب بشویید و خشک کنید و سپس در الکل فرو برید و بشویید تا هیچ چرکی باقی نماند.

3) مقداری خمیر دندان را به همراه یک مسواک روی جواهرات مالش دهید و سپس طلاها را کاملأ شسته و خشک کنید.

4) با مقداری آبلیمو و کمی مایع ظرفشویی طلاهای خود را جلا دهید.

5) راه آخر این است که طلاها را در الکل 90 درجه بخیسانید و مدت دو تا سه ساعت رها کنید با پارچه پشمی آن را خشک و براق کنید.

 

انگشتر در هر انگشت چه معنی ای دارد؟

تابه حال به این فکر کرده اید که انداختن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟ ما به شما می گوییم که هر انگشت نشانه چیست و چطور انداختن انگشتر در انگشتان مختلف تفاوت می کند.

گاهی اوقات، علیرغم همه تلاشهایی که می کنیم، زندگی به مراد ما پیش نمی رود. این همان زمانی است که بعضی از آدم به سراغ فال و طالع بینی می روند تا به طریقی زندگیشان را رونق بدهند.

کف بینی، فال اعداد، تاروت، و از این قبیل بعضی از راه هایی هستند که متخصصین این رشته ادعا دارند به وضعیت کنونی افراد کمک می کند. یک چیزی که خیلی برای من جالب بود انگشترهایی است که این متخصصین به افراد توصیه می کنند که بیندازند. این انگشترها وقتی با سنگ تولد هر کس ادغام شود در خیلی از جوانب زندگی هر فرد تعادل ایجاد می کند. اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که هر انگشت برای انداختن انگشتر چه معنا و مفهومی دارد؟ آیا انداختن انگشتر در یک انگشت بخصوص نشان دهنده یک مفهوم عمیق است؟ پس اجازه بدهید نگاهی به مفهوم انگشت های مختلف برای انداختن انگشتر بیندازیم.

مفهوم انگشت های مختلف برای انداختن انگشتر

انگشت شست:

نشان دهنده قدرت اراده در فرد است. این انگشت با خودِ درونی فرد در ارتباط است. وقتی به شما گفته می شود که در انگشت شستتان انگشتری بیندازید، به دقت مراقب تغییراتی که در زندگیتان اتفاق می افتد باشید. این انگشتر قدرت اراده شما را تقویت خواهد کرد.

انگشت اشاره:

نشان دهنده قدرت، رهبری و جاه طلبی است. این انگشت نشان دهنده یک نوع قدرت خاص است. این مسئله به خصوص در قدیم الایام وقتی پادشاهان قدرتمند در انگشت اشاره خود انگشتر می انداختند بیشتر نمود دارد. درنتیجه، انداختن انگشتر در این انگشت به شما در این زمینه کمک می کند.

انگشت وسط :

نشان دهنده فردیت و هویت فرد است. این انگشت که در وسط قرار گرفته است نشاندهنده یک زندگی متعادل و متوزان است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند زندگی متعادلتری داشته باشید.

انگشت انگشتری انگشت چهارم :

انگشت انگشتری دست چپ به قلب رابطه مستقیم دارد. به خاطر همین است که حلقه ازدواج در این انگشت انداخته می شود. این انگشت همچنین نشاندهنده احساسات و خلاقیت در فرد است. انداختن انگشتر در انگشت چهارم دست راست به شما کمک می کند در زندگی خود خوشبین تر باشید.

انگشت کوچک:

نشان دهنده همه چیز در روابط شماست. این انگشت نشاندهنده روابط ما با محیط بیرون می باشد و دقیقاً مخالف شست است که به خودِ درونی ما اشاره دارد. این انگشت نشاندهنده رفتار ما با دیگران است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند روابط خود را تقویت کنید، به خصوص درمورد ازدواج. به ارتقاء روابط کاری هم کمک می کند.

انگشترها در میان سایر جواهرات اهمیت بیشتری دارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر انگشتری دستتان کنید، بهتر است با یک متخصص درمورد نوع جواهری که می خواهید دست کنید صحبت کنید. این انگشتر، چه یک انگشتر الماس یا انگشتر نامزدی یا عروسی یا هر انگشتر دیگری باشد، نمی توان زیبایی آنها را بعنوان جواهرهایی شیک نادیده گرفت. پس فقط به دلایل باورها و اعتقادات مذهبی نیست که خیلی ها انگشتر دست میکنند، این مسئله می تواند جنبه مدگرایی هم داشته باشد. دلیل آن مهم نیست، مهم این است که انداختن انگشتر به ارتقاء وضعیت ظاهر شما کمک می کند

چگونگی شناخت طلا

عوامل شناخت طلا عبارت است از: سنگ محک و تیزآب (اسید)، که هر کدام را به طور جداگانه بررسی می نماییم.

سنگ محک:

سنگی است سیاه رنگ از جنس سیلیسیوم و کوارتز و در شکلهای مختلف در بازار وجود دارد و در هنگام استفاده باید دمای آن حدوداً به اندازه دمای بدن باشد، یعنی 37 درجة.س باشد.

تیزآب:

در بعضی از کتابها تیزآب سلطانی همان اسید نیتریک خالص می باشد که توسط محمد زکریای رازی کشف شده است. این اسید را در اصطلاح عامیانه بنام جوهر شوره می شناسند و فرمول آن (HNO3) می باشد.

اگر در مقدار (30CC) این اسید مقدار (0.5CC) اسیدکلریدریک (HCL) و اسم عامیانه جوهر نمک اضافه میگردد، عیار تیزآب بالاتر خواهد رفت بطوریکه تیز آب سلطانی برای اعیار=17/(750) استفاده می شود.

تیزآب سلطانی +0.5cc (HCL) برای عیار =18(750) استفاده می شود.

نحوه عمل شناخت طلا

ابتدا فلز مشکوک به طلا را روی سنگ محک (20 بار) میکشیم سپس مقداری تیزآب عیار شده را روی آن میکشیم به اندازة یک قطره

واکنش یکی از موارد زیر است:

1- هیچ واکنشی دیده نمی شود: نتیجه آنکه فلز مربوطه طلایی با همان عیار تیزآب می باشد

2- رنگ اثر کشیده شده روی سنگ کم رنگتر می شود: در این حالت عیار فلز مربوطه پایین تر از عیار تیزآب می باشد

3- اثر روی سنگ محک بکلّی محو میگردد: که حاکی از این است که فلز مربوطه یا اصولاٌ طلا نیست و یا دارای مقدار کمی طلا می باشد که می بایست با آزمایشات دیگری (ری گیری) مقدار آن مشخص شود

روش دیگر شناخت طلا:

روی قسمتی از فلز مشکوک به طلا را کمی سوهان میکشیم تا چنانچه فلز آبکاری شده است، لایه آبکاری شده از بین برود. سپس در محل سوهان زده شده یک قطره تیز آب عیار شده می زنیم:

- هیچ اثری برروی آن ندارد و این نشان می دهد که فلز طلا بوده و هم عیار و یا بالاتر از تیزآب می باشد توجه: فلزی روی و کرم در برابر تیزآب واکنش نمی دهد که بر اساس رنگ و خصوصیت فیزیکی و شیمیایی قابل شناخت هستند

- محل مربوطه به روی فلز بر اثر آب سیاه می شود که هر چه سیاهی بیشتر باشد نشان دهندة آن است که فلز طلا با عیار پایینتر از عیار تیزآب می باشد

- براثر ریختن تیز آب محل به رنگ سبز به جوش می آید و بعد از پاک کردن تیز آب با یک دستمال محل براق می شود. در این حالت فلز مربوطه طلا نبوده و مقطع براق شده رنگ اصلی فلز را نشان می دهد.

توجه: ضرورت دارد طلاهایی که از قبل عیار آنها مشخص باشد، داشته باشیم (عیارهای مختلف) و هنگامی که یک طلا مشخص شد در کنار آن طلایی را که قبلاً مشخص دارد روی سنگ محک میکشیم و سپس با مقایسة رنگ آنها می توان عیار طلا را مشخص نمود.

 

نوشته شده در شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 9:27 توسط zarirazmekar| |


 

+ جواهرات طلا و نقره
این روزها جواهرات طلا و نقره بصورت سنتی طرفداری ندارد و دخترها و پسرهای امروزی ترجیح میدن از جواهرات تزئین شده استفاده کنند. سایت ژوون مدل های زیبایی از جواهرات تزئین شده با کریستال دارد. این سایت در زمینه ساخت مدلهای جدید گردن بند ، گوشواره های زینتی جدید ، رینگ های نقره ،طلا سفید ، استیل و مانند آنها .
جواهرات
جواهرات

 


 
+ همه چیز درباره فلزات زینتی
طلا بعلت آنکه فلزی بسیار نرم و چکشخـور می باشد بـاید بـا فــلزات دیگـری آمیـختـــه گـردد تــااستحکام لازم را بیابد. بغیر از طلای 24 عیار مـابقی آلیاژطلا نامیده می گـردند. مس، نقره، نیکل و پالادیوم بــرایاستحکام بیشتر و فلز روی به ایـن خـاطر بـه طـلا افــزودهمیگردد تا اکسیژن هوا را جذب کــرده و از اکـسیـد شــدنمـس و نـقـره جـلوگیــری کنـــد. عـیار طلا یا همان قـیـراط(KARAT ) درجـه خـلوص طـــلا را مشـخـص می کند. هـرقیـراط 1/24 درصـد کل طلا در آلیاژ طلا را تعیین می کـنـدمختصر آن (K) و یا (KT) می باشد. البته آن را با CARATکه وزن الماس و دیگر سنگهای قیمتی را مشخص میکنداشتباه نگیرید.
یکCARAT معادل 200 میلی گرم میباشد
 


 
+ فریب برق جواهرات را نخورید
تجارت سنگهای قیمتی، یکی از تجارتهای پر سود جهانی به شمار می رود که دستمایه آن محصولاتی طبیعی است که به لطف هنر بشر تبدیل به کالاهایی بی بدیل برای سرمایه گذاری و بهره برداری می شوند.
برق خیره کننده و سحرآمیز جواهرات در زیر نورهای هدایت شده فروشگاههای شیک جواهر فروشی مترصد است تا نگاه مشتاق عاشقان زیبایی را شکار کند. شکاری که صید و صیاد هر دو از موهبت آن برخوردارند.
 


 
+ 11 نکته درباره استفاده از طلا و جواهر برای خانمها
11 نکته درباره استفاده از طلا و جواهر برای خانمها
صابون مد، به تن طلا و جواهر هم خورده است. این روزها اگر چه به اقتضای مد، مارک‌هایی مانند ورساچی و بولگاری، ویترین‌های طلا و جواهرفروشی‌‌ها را پر کرده‌اند، اما برای یک انتخاب خوب در دنیای طلا و جواهر باید به چند نکته توجه کنید. از جمله اینکه:
1ـ اگر پوست‌تان سفید یخی است، ترجیحا به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید. درخشندگی طلای سفید، زیبایی و جلوه پوست‌‌تان را بیشتر می‌کند.
2ـ اگر پوست‌تان گندمگون (رنگی مابین سفید و برنزه) است، استفاده از طلای زرد و ترکیب آن با طلای قرمز برای جلوه پوست‌تان مناسب‌تر است.


 
+ نحوه تمیز کردن طلا و جواهرات
نحوه تمیز کردن طلا و جواهرات
سری‌ به‌ جعبهِ جواهراتتان‌ بزنید. طلا و جواهرات‌ شما کدر و کثیف‌ شده؟ از همین‌ حالا شروع‌ کنید و با استفاده‌ از مواد زیر، یک‌ پاک‌ کننده‌ خانگی‌ برای‌ تمیزکردن‌ جواهرات‌ درست‌ کنید.
مواد لازم‌
آمونیاک: یک ‌چهارم‌ پیمانه‌
مایع‌ ظرفشویی: یک‌ چهارم‌ پیمانه‌
آب: سه‌ چهارم‌ پیمانه‌
شیوهِ کار
مواد را با هم‌ مخلوط‌ کنید. جواهرات‌ خود را داخل‌ این‌ مایع‌ بخیسانید. پس‌ از نیم ‌ساعت‌ با یک‌ مسواک‌ نرم‌ روی‌ سطح‌ جواهرات‌ را تمیز کنید. فراموش‌ نکنید که‌ فرمول‌ مذکور برای‌ تمیزکردن‌ جواهرات‌ بدلی‌ مناسب‌ نیست


 
+ همه چیز درباره استفاده صحیح از جواهر
همه چیز درباره استفاده صحیح از جواهر
1- هنگام حمام گرفتن و یا شتستشوی دست هـا، جـواهر آلات خـود را در بیاورید چون صابون سبب ایجاد لایه نازک روی جواهر آلات میگردد.
2- با جواهر آلات آشپزی نکـنیـد زیـرا گـرمای شـدید و روغــن موجب صدمه زدن به نگین جواهرآلات میگردد.
3- همواره پس از آرایش و یا عطر زدن جواهر آلات خود را به تن کنید.
4- فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی پاک کنـیـد زیـرا حوله و یـا پارچه به خاطر آن کـه گـرد و غبـار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهر آلات میگردند.
 
5- جواهر آلات را از ضربه، مواد شیمیایی، نور خورشید و گرمای شدید محافظت کنید.
 
6- در استخر و یا شستشوی ظروف و یا لباسها جواهر آلات خود را در بیاوریـد زیـرا کـلـر سبب تغییر رنگ و یا شل شدن نگین ها میگردد.
 
7- جواهر آلات را بمنظور جلوگیری از خراشیده شدن بطور مجزا نگهداری کنید.
 
8- نگهداری نقره در یک کیسه در بسته کدر شدن آن را بتعویق می انــدازد. اما هیچگاه مروارید را درون کیسه پلاستیکی قرار ندهید.
 
9- بهترین روش تمیز کردن جواهر آلات استفاده از آب و صابون اندک بهمراه یـک مـسـواک نرم میباشد.
 

 
+ اثرات مثبت طلا و نقره بر ارگانیسم بدن انسان
اثرات مثبت طلا و نقره بر ارگانیسم بدن انسان
استفاده تزئیینی از طلا و نقره برای درمان برخی بیماریهای جسمی و روانی موثر است.
بر اساس نتایج تحقیقات این دانشمندان ، طلا، روند فعالیت ارگانیسم بدن انسان را تسریع کرده و نقره، بر عکس آرام‌بخش است.
 
به نوشته روزنامه روسی “وزگلیاد” طلا می‌تواند به رفع بیماریهای قلبی کمک کرده و فشار خون را پایین بیاورد و نقره فشار خون را بالا می‌برد.
 
به همین دلیل است که در طب سوزنی شرق، برای بخش‌های مختلف بدن از سوزن های طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود .
 
دانشمندان بلاروس توصیه کردند افراد دارای زخم معده و یا بیماریهای دیگر معده، از طلا استفاده کنند و اشخاصی که عصبانیت و تند خویی دارند، نقره بکار ببرند.
 
همچنین سیاه شدن حلقه طلا برروی انگشت دست می‌تواند نشانه بیماری صاحب آن باشد.
 
پزشکان استفاده آلیاژ مرکب از طلا و نقره را توصیه نمی‌کنند و به استفاده مجزای آنهااعتقاد دارند.
همچنین استفاده طلا برای مردان بعلت تشعشعات طلا مضر بوده و برای زنان سودمند است و دین اسلام استفاده از طلا را برای مردان اشکال دار میداند
 


 
+ براق کردن طلا و جواهر
براق کردن طلا و جواهر
برای براق کردن طلا و جواهر پس از خشک کردن دو روش وجود دارد:
1- مقداری خاک ارّه از نجاری‌ها تهیه کرده و طلا و جواهرات را درون خاک اره فرو کنید. سپس با خاک ارّه سطح آنها را مالش دهید. پس از پاک کردن طلا و جواهر از خرده‌های چوب، شفافیت و برق چشم‌گیری را مشاهده می‌کنید.
2- روش دوم استفاده از چرم و یا پاراچه ی نخی است. با مالش دادن یکی از آنها بر روی سطح طلا، برق و جلای خاصی ایجاد می‌شود.
نوشته شده در شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:46 توسط zarirazmekar| |

 

گروهی از محققان دانشگاه کالج لندن می گویند شیوه ای جدید برای درمان سرطان پروستات ارایه کردند که در آن سلول های سرطانی با امواج صوت از بین می روند. این شیوه از دقتی برخوردار است که می توان آن را جایگزین مناسبی برای درمانهای سنتی دانست .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، با استفاده از این شیوه همچنین می توان مناطق سرطانی به اندازه چند میلی متر را نیز درمان کرد. این مطالعه نخستین بررسی است که در آن از درمان تجربی موسوم بهHIFU استفاده شده است.

در این بررسی ۹۵ درصد بیماران پس از یک سال اثری از سرطان نداشتند. امواج صوت موجب می شود بافت دچار لرزش شود و دمای آن افزایش یابد. این امر باعث کشته شدن سلول های منطقه هدف می شود.

این کار در بیمارستان و تحت بیهوشی کامل انجام شد و بیماران پس از ۲۴ ساعت از بیمارستان مرخص شدند.

این شیوه فرایند کم تهاجمی تری است که در آن فقط تومور و بافت اطراف آن از بین می رود.

نتایج این آزمایش ها نشان داد ۱۲ ماه پس از درمان هیچ یک از ۴۱ مردی که در آزمایش حضور داشتند ، به بی اختیاری ادرار که مهمترین عارضه جانبی درمان سرطان پروستات است، دچار نشدند.

 

 

نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:20 توسط zarirazmekar| |

 
۱٫شینیونیکی از مدل‌های آرایش مو که خانم‌ها عموما با آن آشنایی دارند، شینیون موهاست که در آن، موها به‌صورت گوجه‌ای، محکم به پشت سر کشیدهشده و با کش بسته می‌شوند. گاهی سنجاق‌های متعددی برای نگهداری موها به این حالت خاص کارگذاری می‌شوند. مهم‌ترین عارضه‌ای که این نوع خاص آرایش مو می‌تواند داشته باشد، ریزش مو ناشی از کشش است. اگر به کناره‌های سر افراد سیاه‌پوست دقتکنید، متوجه پس‌روی قابل توجه خط رویش مو خواهید شد که علت آن بستن تحت کشش موها به منظور جمع و جور کردن موهاست. افراد باید بدانند که هرگاه موهایشان را تحت کشش به مدت طولانی ببندند دیر یا زود موهایشان را در آن ناحیه از دست خواهند داد. این مساله در مورد کسانی که موهایشان را به صورت دم اسبی و با فشار زیاد جمع می‌کنند نیز صادق است. گاهی با افرادی برخورد می‌کنیمکه از بستن تحت کشش موها به عنوان وسیله‌ای برای بالا کشیدن ابروهای خود استفاده می‌کنند که به هیچ عنوان، عمل صحیحی نیست. مشکل بعدی که هنگام باز کردن شینیون ممکن است اتفاق بیفتد، کنده شدن تعداد زیادی از موها هنگام درآوردن سنجاق‌هاست.۲٫سشوار و بافت آفریقاییدر هر دوره زمانی، حدود ۹۰ درصد موها در فاز رشد و حدود ۱۰ درصد آنها در فازاستراحت هستند و می‌توانند تا ۳ ماه روی سر باقی مانده و موجبات پوشش سر را فراهم کنند. انجام اقدام‌هایی مانند آرایش‌های مختلف مو، شانه کردن مکرر موها و سشوار کشیدن تهاجمی موجب تروماتیزه کردن موها شده و موهای در حال استراحت(تلوژن) را به صورت زودرس از کف سر فراری خواهد داد! بافت‌های مختلف مو ازجمله بافت آفریقایی نیز توسط مکانیسم‌هایی که ذکر شد، می‌توانند موجب ضعیف شدن ریشه موها و ریزش آنها شوند.۶٫نگین و مهره موگاهی شاهدیم که به منظور آراستن موها از مهره‌ها و نگین‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند دو مشکل را برای پوست و مو ایجاد کنند. اول اینکه برخی از این زیورآلات، سنگین بوده و موجب فشار بیش از حد به ریشه موهاو در نتیجه ریزش آنها می‌شوند و دوم اینکه برخی خانم‌ها ممکن است به جنس این زیورآلات که گاهی فلزی هستند آلرژی نشان داده و دچار خارش شدید در محل تماس این زیورآلات یا مهره‌ها (مثلا در ناحیه پیشانی، صورت یا گردن) ‌شوند. این واکنش ناشی از درماتیت تماسی آلرژیک نسبت به فلزات و به خصوص نیکل است. این افراد اغلب به زیورآلات بدلی حساسیت داشته و در محل تماس پوستبا آنها دچار خارش، قرمزی و تورم می‌شوند. گاهی شدت التهاب به حدی است که در محل تماس دانه‌های قرمز رنگ آبدار و گاه تاول بروز می‌یابد.۴٫اتو و بابلیسدر مورد عوارض استفاده از اتوی مو باید گفت که این کار موجب آسیب جدی به ساقه موها شده و لایه خارجی موها (کوتیکول) را به تدریج تخریب می‌‌کند. موها به این ترتیب، شکننده و کدر ‌شده و با شانه کردنبه تدریج تکه‌تکه می‌شوند. در بابلیس هم که توسط حرارت موها به دور یک محور استوانه‌ای پیچیده شده و به‌طور موقت فر می‌شوند، مشکلات احتمالی عبارتند از ریزش موی ناشی از کشش و آسیب دیدن کوتیکول مو در اثر حرارت.۵٫استفاده از حالت‌دهنده‌های مودر مورد استفاده از ژل، موس و مواد حالتدهنده مو نیز باید گفت این مواد اساسا فقط روی کوتیکول و ساقه مو اثر دارند و بنابراین منطقا روی ریشه مو و ریزش مو اثری ندارند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این مواد اغلب موجب چسبیدن موها به یکدیگر شده و بنابراین هنگام شانه کردن موجب وارد شدن تروما و ضربه به موها و کنده شدن موها زودتر از موعد ریختن موهای تلوژن می‌شوند. از طرف دیگر برخی ازمواد صاف کننده مو مانند «گلت» نیز می‌توانند باعث آسیب موها و ریزش آنها شوند.۶٫رنگ‌ موی تیرهتوصیه‌ای که می‌توان به تمام خوانندگان کرد، ‌این است که بهتر است شکرگزار خداوند در اهدای موهای سالم به خودتان باشید و تا زمانی که دچار اضطرار نشده‌اید، موهای‌تان را دستکاری نکنید. این توصیه شامل رنگ کردن، فر کردن، صاف کردن و تغییر مدل‌های مکرر می‌شود. یادمان باشد که رنگ کردن‌های مکرر به ویژه با رنگ‌های تیره نه تنها موجب آسیب رساندن به ساقه موها می‌شود بلکه شواهد علمی وجود دارد که ممکن است روی سلامت افراد هم تاثیرهای مهمی داشته باشد. به عنوان مثال دیده شده که در آرایشگرهایی که به طور مرتب و مکرر با رنگ موهای تیره سر و کار دارند رخداد برخی سرطان‌ها شایع‌تر است. افرادی که ازسنین پایین شروع به دستکاری موهایشان شامل رنگ کردن‌های مکررو تغییر مدل‌های مرتب می‌کنند به زودی شاهد خشک و شکننده شدن موها و گاها کاهش تراکم موهایشان می‌شوند. پس بهتر است کمی تامل کرده و با موهایمان مهربان‌تر باشیم.
 
نوشته شده در سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:,ساعت 10:59 توسط zarirazmekar| |

پ


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:56 توسط zarirazmekar| |

مدل آرایش سال 91 (تصویری)

با مدلهای زیبایی از آرایش سال جدید آشنا شوید...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مدل موی سال 91!(تصویری)

:با چند مدل جدید مو در سال 91 آشنا شوید

 

مدل موهای بافته شده خاص و زیبا ( تصویری)

اگر بافت موها را به خوبی بلد باشید می توانید با استفاده از همین بافتهای ساده موهایتان را به شکل مدلهای مختلف در بیاورید .

چهل گیس آفریقایی که قرار نیست موها تا پایین بافته شوند:

 

بافتهای پیشانی که جدیدا مد شده اند میتوانند خاص تر انجام شوند:

 

 

انواع بافتهای یکطرفه که به شکلهای مختلف می توانید ببافید:

 

 
 

 

 

 

انواع شینیونهای بافته شده که درنوع خود خاص و زیباهستند:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ودر نهایت بافت همراه با روبان و تور لابه لای موها که دخترانه و شیک است:

 

گردآوری :گروه سبک زندگی سیمرغ

 

 

نوشته شده در دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:,ساعت 10:52 توسط zarirazmekar| |

 

 
 

مشاورین خانواده و روان پزشکان توصیه‌های مختلفی را برای زنده نگاه داشتن احساس جوانی در انسان ارائه می‌کنند. موراد ارائه شده در زیر از جمله این توصیه‌ها است که می‌تواند طراوت شادابی و جوانی را در زندگی شما به ارمغان بیاورد، به آنها عمل کنید...
مشاورین خانواده و روان پزشکان توصیه‌های مختلفی را برای زنده نگاه داشتن احساس جوانی در انسان ارائه می‌کنند. موراد ارائه شده در زیر از جمله این توصیه‌ها است که می‌تواند طراوت شادابی و جوانی را در زندگی شما به ارمغان بیاورد، به آنها عمل کنید.
به ارقام و شاخص‌های غیرضروری همچون سن، قد، رنگ، نوع مو و ... توجه نکنید. کنترل برخی از آنها خارج از محدوده توانایی‌های ما است و سعی در تغییر برخی دیگر جز رنج و عذاب چیزی برای شما نخواهد داشت
با دوستان شاداب خود ارتباط داشته باشید، افراد ناراحت روحیه شما را ضعیف می‌کنند

ادامه مطلب
نوشته شده در پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,ساعت 10:56 توسط zarirazmekar| |

 
آرایش و زیبائی | 22 پیشنهاد برای خوش تیپ شدن آقایان لباس های تان آن تاثیری که می خواهید روی دیگران نمی گذارند؟ گاهی وقت ها اطرافیان تان یک طوری ظاهرتان را برانداز می کنند که خوش تان نمی آید؟ نمی دانید چه مدل لباس هایی به شما می آید و مشکل کجاست؟ پیشنهادات و نکات این شماره ما را از دست ندهید.
 

ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:15 توسط zarirazmekar| |

کدام لباس عروس به من بیشتر می آید

آرایش و زیبائی | کدام لباس عروس به من بیشتر می آید طراحان لباس عروس معتقدند اصول مهمی در انتخاب لباس عروس وجود دارد که رعایت آنها از شکل و جنس لباسی که عروس ها می پوشند، مهم تر است.
 

کدام لباس عروس به من بیشتر می آید

راهنمای خرید لباس عروس - ساده و راحت اما شاد و زیبا

شاید برای خیلی از عروس خانم ها هیچ چیزی لذت بخش تر از پوشیدن لباس های عروس پفی، پرنسسی و براق که در جنس های حریر و تور می درخشند، نباشد. ولی طراحان لباس عروس معتقدند اصول مهمی در انتخاب لباس عروس وجود دارد که رعایت آنها از شکل و جنس لباسی که عروس ها می پوشند، مهم تر است. با برخی از این اصول، آشنا شوید.

1) اگر قدتان بلند نیست، لباس پرنسسی نپوشید

لباس های پرنسسی بیشتر برای عروس خانم های قد بلند مناسب اند چون دامن این لباس ها خیلی پف دار است و خودبه خود قد شما را کوتاه تر جلوه می دهد. بنابراین اگر شما ریزنقش هستید یا قد چندان بلندی ندارید، بهتر است به کمک خانم صاحب مزون به دنبال مدل هایی بگردید که به اندام شما مثل شمع بنشیند.

اگر کسانی که قد کوتاهی دارند، در شب عروسی لباس های پف دار بپوشند، کوتاه تر به نظر می رسند. اگر خیلی ظریف و کوچک باشید، در لباس عروس های حجیم و پف دار گم خواهید شد. اگر ریزنقش و چندان قدبلند نباشید، لباس عروس های بلند و ماکسی شما را قدبلندتر نشان می دهد.

2) با آقایان نروید دنبال لباس عروس !

خریدن لباس عروس ذوق و سلیقه و حوصله می خواهد. باید برای این کار وقت بگذارید. مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید. چون اولین و آخرین باری است که این کار را انجام خواهید داد. توصیه ما این است که با یک خانم به خرید لباس عروس بروید نه با آقای داماد.

آقایان اصولا حال و حوصله خرید ندارند و مطمئن باشید وقتی شما لباس عروس سوم را امتحان می کنید، برای اینکه از این خرید کسل کننده خلاص شوند، به شما خواهند گفت این لباس بهترین است اما اگر سر فرصت و حوصله لباس عروس دلخواه تان را پیدا کردید، می توانید همسر آینده تان را سورپرایز کنید. به همین سادگی.

3) لباس عروس خودش زیباست

به بالاتنه لباس عروسی که می خواهید بخرید خوب دقت کنید. بالاتنه های خیلی تنگ، ممکن است اندام شما را بزرگ نشان بدهند و این چندان جالب نیست. سفیدی لباس عروس به اندازه کافی شما را مرکز توجه قرار می دهد. لازم نیست زیاده روی کنید. لباس عروس خودش زیباست. لازم نیست خودتان را برای به یادماندنی شدن به زحمت زیادی بیندازید و مدل های فوق العاده را انتخاب کنید.

4) لباسی متناسب با اندام خود تان انتخاب کنید

لباس عروسی که روی جارختی زیباست، لزوما روی اندام شما زیبا نیست. نکات قوت و ضعف اندام شما بهترین راهنما برای انتخاب لباس عروس ایده آل شماست. می توانید با کمک یک خیاط ماهر، لباسی را بدوزید که برای اندام شما ایده آل است و شما را بسیار رویایی در آن شب به یادماندنی نشان خواهد داد. لباس عروس ایده آل شما حتما وجود دارد. مهم این است که شما بتوانید آن را پیدا کنید.

5) چه رنگی را ترجیح می دهید؟

از قدیم ها در ذهن بیشتر ما لباس عروس سفید بوده است ولی خیلی هم به این قانون نانوشته اعتماد نکنید. اگر سری به مزون های دوخت لباس عروس بزنید، می بینید که بدتان نمی آید، لباس عروس هایی با رنگ کرم ، نباتی و حتی بژ سفارش دهید. بد نیست رنگ این لباس عروس ها را هم روی پوست تان امتحان کنید. دقت کنید اگر لباس عروس تان را در این رنگ ها انتخاب می کنید، حتما باید تورتان را هم در همین مایه ها ی رنگی انتخاب کنید.

6) فصل عروسی هم مهم است

اگر شما در فصول زمستان و پاییز قصد دارید جشن ازدواج تان را برگزار کنید ، باید دور خرید لباس عروس های دنباله دار را خط بکشید چون در این فصول هوا بارانی و برفی می شود و شما حتما دوست ندارید با یک لباس عروس گلی وارد مجلس شوید. لباس عروس بدون دنباله برای این فصول مناسب ترند ولی اگر بازهم تمایل دارید که این لباس عروس های دنباله دار را انتخاب کنید، حداقل لباس های دنباله داری را برگزینید که می توانید پارچه دنباله دار آن را جدا کنید و هنگام رسیدن به سالن آن را دوباره به لباس عروس تان وصل کنید. البته محل برگزاری جشن ازدواج تان هم مهم است. در باغ مسلما شما نمی توانید چنین لباس هایی بپوشید.

7) شما ستاره سینما نیستید

شاید شما در تلویزیون فیلم عروسی «پرنسس دایانا» همسر ولیعهد انگلیس را دیده باشید که لباس عروسی اش چند متر دنباله داشت ولی این فقط یک عروسی تشریفاتی و تبلیغاتی بوده است که چند نفر فقط برای حمل دنباله این لباس عروس استخدام شده بودند. شما می خواهید در جشن ازدواج تان راحت باشید و بتوانید با آسایش این سو و آن سو بروید. پوشیدن چنین لباس هایی فقط دست و پای شما را می بندد و اجازه نمی دهد در این شب رویایی راحت باشید. لباس عروسی را انتخاب کنید که در آن اول از همه احساس راحتی کنید.

8) مدل های عجیب و غریب نخرید

فقط همین امشب لباس عروس در تن شماست و قرار است سال ها بعد لباس عروس تان را که در آن شب رویایی به تن کرده اید، در عکس های عروسیتان تماشا کنید ولی دقت کنید که لباس عروسی را برگزینید که بعدا خجالت نکشید آن را به دیگران نشان دهید. برخی از مدل های لباس عروس سال های سال کهنه نمی شوند و همیشه زیبا هستند. بنابراین به سراغ انتخاب این مدل ها بروید.

نکاتی که در بالا گفته شد به این معنی نیست که حتما باید لباس بخرید یا هزینه ی زیادی صرف کنید. مهم ترین چیز صرف سلیقه است که به شما کمک می کند تا لباسی زیبا به تن داشته باشید. گاهی بعضی افراد لباس دوستشان را قرض می گیرند و با مختصر تغییراتی که در تور سر و دسته گل شان می دهند، هماهنگی زیبایی در ظاهرشان ایجاد می کنند. تاکید ما بر سادگی و سلیقه است.

کدام لباس عروس به من بیشتر می آید

 

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:11 توسط zarirazmekar| |

 

دانستنیهایی در رابطه با محافظت پوست از اشعه آفتاب



 

دانستنیهایی در رابطه با محافظت پوست از اشعه آفتاب در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.

 

راههای مراقبت از افراد آفتاب سوخته

  • ۱) برای کم کردن درد و حرارت،حمام خنک(نه سرد) بگیرید یا به آرامی با کمپرس سرد و مرطوب پوست را خنک کنید.

  • ۲) افراد آسیب دیده باید از تابش آفتاب دور باشند و به سایه منتقل شوند.

  • ۳) ژل آلوورا خالص (که دراکثر داروخانه ها موجود است) برای تخفیف دادن درد آفتاب سوختگی و کمک به بهبود سریتر عالی عمل می کند.

  • از مسکن ها هم می توانید استفاده کنید.

  • ۴) برای کمک به کاهش تورم ومرطوب نگه داشتن پوست از کرم ۱% هیدروکورتیزول و کرمهای مرطوب کننده می توانید استفاده کنید.

  • ۵) به هیچ عنوان از وازلین و روغنهای مشابه که از تعرق پوست جلوگیری می کنند، استفاده نکنید.

  • ۶) از کمکهای اولیه که حاوی بنزوکائین می باشند استفاده نکنید زیرا پوست را تحریک می کند.

  • ۷)از خارش و تماس و فشردن طاول خودداری کنید و به پزشک مراجعه نمایید.

 

ش;یوه ای کاملا بی خطر برای برنزه کردن پوست



 

برای مثال رنگ پوستتان را تغییر دهید. البته همانطور که میدانید عمل سولاریوم که برای برنزه کردن پوست انجام می شود, به طور کلی غیر قانونی و بسیار خطرناک است. به همین دلیل هم اگر وزارت بهداشت از وجود اماکنی که این کار را انجام می دهند مطلع شود, قطعا آنها را پلمپ می کند. نه اینکه فکر کنید ممنوع بودن سولاریوم فقط مختص ایران است. سازمان بهداشت جهانی از سال ۲۰۱۱ برنامه های ضدسولاریوم را در تمام دنیا شروع کرده و در بسیاری از کشورها این عمل ممنوع است و در بعضی دیگر نیز محدودیت های خاصی برای آن در نظر گرفته اند.

 

متخصصان هم می گویند با رایج شدن فرهنگ برنزه کردن در میان مردم, متاسفانه به صورت مکرر با مراجعانی مواجه هستند که از عوارض ناشی از آفتاب گرفتن مانند پیدایش لک و پیس, لک های نافرم و زشت در پوست بدن و شل شدن پوست رنج می برند, اما با این حال, اگر همچنان مایل هستید رنگ پوست خود را کمی تغییر دهید بهتر است از روشهایی استفاده کنید که خطرات سولاریوم و آفتاب گرفتن را ندارد و در عین حال می تواند شما را هم به خواسته تان برساند.

موادی-به اشکال مختلف لوسیون, کرم و اسپری- در بازار وجود دارند که به “اتوبرنز” معروف هستند.

ماده موثره این مواد, DHA است که در تماس با پوست, تغییر رنگ می دهد. این مواد, رنگ های مختلف پر رنگ و کم رنگ دارند و برای صورت و بدن قابل استفاده هستند. البته استفاده از آنها کمی تمرین می خواهد, اما به محض اینکه طرز استفاده را یاد بگیرید, به راحتی و بدون دردسر می توانید به مقصودتان برسید. ماندگاری رنگ این محصولات موقتی و معمولا یک هفته ای است اما در بسیاری موارد تشخیص اینکه آیا سولاریوم, صورت گرفته با از رنگ دهنده های موقتی استفاده شده, خیلی مشکل است.
تنها موردی که در ارتباط با این مواد باید به آن توجه داشته باشید, آن است که آنها هم مانند هرماده آرایشی دیگری ممکن است برای پوست حساسیت زا باشند. برای جلوگیری از بروز این حساسیت حتما پیش از استفاده کامل, مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین به یاد داشته باشید این محصولات, کار ضد آفتاب ها را انجام نمی دهند و حتی در صورت استفاده از آنها هم نباید کرم های ضد آفتاب را فراموش کنید.

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:9 توسط zarirazmekar| |

 

آفتاب:راه حل های ساده برای رفع پف و تیرگی زیر چشم ها شامل خوابیدن کافی ، درمان آلرژی ها ، خوابیدن روی دو بالش ، پرهیز از خوردن نمک و کمپرس آب سرد است.
داخل حفره استخوانی اطراف کره چشم را چربی فراگرفته است ، با افزایش سن این چربی رفته رفته بیرون می آید و موجب حالت پف آلود زیرچشم می شود .هنگامی که آب در این چربی جمع می شود حالت پف آلود زیرچشم ها تشدید می شود .
همچنین شرایطی که موجب احتباس آب در بدن می شود , اغلب پف چشم را تشدید می کند.به عنوان مثال می توان از شرایطی مثل خوابیدن به پشت , خواب ناکافی , زیاد نمک خوردن , آلرژی و یا تغییرات هورمونی ماهانه در خانمها نام برد.
برای سیاهی دور چشم هم دلایل متعددی وجود دارد.پوست اطراف چشم بسیار نازک است و با بالا رفتن سن , شل تر و نازک تر می شود , به همین دلیل , تیرگی عضلا‌ت و رگهای عمق پوست , با وضوح بیشتری دیده می شود و حالت تیرگی دور چشم را به وجود می آورد.

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:8 توسط zarirazmekar| |

 

عصاره لیموبعنوان یک تمیزکننده موثروسفت کننده پوست عمل میکندوگفته میشودکه محوکننده چین وچروک صورت است.1.آب1عددلیموترش رابه1فنجان دوغ اضافه میکنیم انهاراباهم مخلوط کرده وروی پوست می مالیم بعداز 20دقیقه وقتی که پوست خشک شدصورت رابا اب خنک می شوییم. 2. یک عددلیموی شسته وپوست نکنده و2/1پرتقال شسته وپوست نکنده رادرمخلوط کن باهم ترکیب میکنیم.یک فنجان ماستبه انها اضافه کرده روی پوست پهن کرده اجازه میدهیم خشک شود.بعداز 20دقیقه پوست را با اب سردوخنک می شوییم. 3.سه عددلیموی اب گرفته بایک فنجان شیرخشک بدون چربی راباهم مخلوط کرده وان رابا مقدارکافی اب به صورت خمیری دراورده سپس روی پوست پهن کرده اجازه دهیدخشک شودبعداز 10دقیقه با اب ولرم بشویید.

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:8 توسط zarirazmekar| |

شاید شما هم ، چه خانم یا آقا جزو افرادی هستید که عادت کرده اید برای مرتب کردن موهایتان دائما از فیکساتور، چسب مو یا تافتهای مختلف استفاده کنید و حتما هم متوجه شدید که به مرور این اسپری ها باعث سست و شکننده شدن موها شده و ریزش آنها را به خصوص در پسران و آقایان بیشتر می کند .

برای شما که می خواهید ماده ای طبیعی را جایگزین این اسپری ها کنید راهکار بسیار مفیدی را پیشنهاد می کنیم که نه تنها کار همان فیکساتورها را جهت سفت و محکم کردن موها انجام می دهد بلکه به تقویت و رشد آنها نیز بسیار کمک می کند : مقداری سبوس برنج مثلا ۲۰۰ یا ۳۰۰ گرم تهیه کرده و آن را با مقدار آبی که به اندازه ی یک تا دو بند انگشت روی آن را بگیرد بخیسانید. سپس بگذارید روی شعله خوب به جوش بیایند، کنار آن بمانید و گاهی آن را هم بزنید تا سر نرود، زمانی که کمی لعابدار شد ( توجه داشته باشید کمی! زیاد سفت نشود) آن را از روی شعله برداشته و بگذارید سرد شود.
مواد را از صافی ریز رد کرده و این مایع را داخل آبپاشهای مخصوص مو بریزید و به جای تافت از آن استفاده کنید.
با استفاده از این تافت کاملا طبیعی نه تنها از یک فیکساتور برای نگه داشتن حالت موهایتان استفاده کرده اید بلکه با توجه به اینکه سبوس برنج حاوی انواع ویتامینهای مورد نیاز برای رشد و تقویت مو به خصوص انواع ویتامینهای B می باشد هیچ ضرری به ریشه ی موها وارد نمی شود. این تافت برای خانمهای با موی ویو و فر بلند که موهایشان موخوره هم می شود بسیار مفید است.

 

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:7 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com